سامسونگ در مراسم آنپکد سامسونگ امروز سری تب اس 9 را در کنار گوشی‌های تاشو و ساعت این شرکت معرفی کرد.

سری جدید تبلت‌های سامسونگ شامل سه مدل پایه، پلاس و اولترا می‌شود که همگی نسبت به نسل قبلی بهبود یافته‌اند. البته در برخی موارد، ممکن است این بهبود‌ها کمی کوچک و غیر کاربردی به نظر برسند، اما باید گفت که سری تب اس 8 در حال حاضر یک رقیب قدرتمند برای آیپد‌های اپل محسوب می‌‌شوند و بهبود مشخصات آن‌ها در نسل جدید هم می‌تواند خطری جدی برای اپل باشد.

پردازنده سری گلکسی تب اس 9

بیایید از قوی‌ترین مدل، یعنی تب اس 9 اولترا شروع کنیم. اندازه و ظاهر این دستگاه نسبت به گذشته تغییری نداشته و همان ظاهر مربعی شکل را حفظ کرده است. البته در این نسل شاهد تغییر ظاهر ماژول دوربین دستگاه هستیم که شبیه به دستگاه‌های سری A، از طراحی دستگاه‌های پرچمدار این شرکت استفاده می‌کند. ماژول کپسول شکل دوربین حالا حذف شده و دو دوربین جداگانه جایگزین آن شده‌ که برآمدگی کمی دارند. 

قابلیت ضد آب بودن سری گلکسی تب اس ۹ سامسونگ

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها در مورد این تبلت‌ها، اضافه شدن گواهی ضد‌آب به آن‌هاست. تبلت‌های سری اس 9 سامسونگ حالا از گواهی IP68 برخوردار هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا عمق 1.30 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کنند. این گواهی شامل مقاومت در برابر گرد و خاک می‌شود که در تبلت‌های پرچمدار بی‌سابقه است. 

اضافه شدن این گواهی می‌تواند باعث شود تا اپل هم آن را به آیپد‌هایش اضافه کند. تبلت‌های جدید حالا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای انجام پردازش‌ها استفاده می‌کنند. البته این نسخه دقیقا همان نسخه استفاده شده در گوشی‌های سری اس 23 محسوب می‌شود که فرکانس‌های آن کمی بیشتر شده است. سامسونگ در این زمینه اعلام کرد عملکرد پردازنده نسبت به نسل قبلی ۳۴ درصد و پردازنده گرافیکی ۴۱ درصد بهبود می‌یابد.

البته به دلیل ضخامت کمتر تبلت نسبت به تلفن همراه، سیستم خنک کننده در این دستگاه‌ها کمی کوچک‌تر است و باعث می‌شود توان خالص پردازنده برای جلوگیری از گرم شدن دستگاه کمتر شود. حالا در این نسل از 1 ترابایت حافظه داخلی در کنار 16 گیگابایت رم استفاده شده که سامسونگ را به آیپد‌های اپل می‌رساند. البته نسخه‌های ضعیف‌تر با حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ و ۱۲ گیگابایت هم عرضه می‌شوند. این حافظه از نسل UFS 4.0 بوده و سرعت بالایی دارد که می‌تواند در عملکرد دستگاه بسیار تاثیر‌گذار باشد.

طراحی دوربین‌های گلکسی تب سری S9

علیرغم تغییر ظاهر دوربین‌های پشتی، این دوربین‌ها نسبت به گذشته تغییری نکرده‌اند و سامسونگ از همان سنسور‌های قدیمی در گوشی‌های جدید بهره برده است. از طرف دیگر، دوربین‌های سلفی این دستگاه برای بهبود کیفیت تماس‌های ویدیویی بهتر شده‌اند. سال گذشته در این بخش از دو دوربین واید و اولترا‌واید استفاده شده بود که هردو توانایی ثبت ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم را داشتند و این موضوع در نسل جدید تغییر نکرده است.

اسپیکر‌های سامسونگ گلکسی تب سری S9

اما سطح جزئیات و کیفیت ویدیو‌ها به لطف سنسور و پردازنده جدید بهتر می‌شوند. بخش‌های دیگر دستگاه از جمله باتری و سیستم اسپیکر‌های آن، نسبت به گذشته تغییری نکرده‌اند. طبق مشخصات اعلام شده، این دستگاه‌ها همچنان از همان ظرفیت باتری و توان شارژ برخوردار هستند. نسخه پلاس و اولترا کمترین تغییرات را نسبت به گذشته دارند اما تغییرات مدل پایه کمی گسترده‌تر است.

اکنون مدل پایه به جای پنل ال‌سی‌دی از پنل داینامیک امولد 2X با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند که می‌تواند کاربران ساده را بسیار خوشحال کند. تاکنون خرید مدل پایه به معنای استفاده از تکنولوژی ضعیف‌تر در صفحه نمایش بود، اما حالا این موضوع تغییر کرده و نسخه پایه هم از صفحه نمایش با‌کیفیتی بهره می‌برد. همچنین قابلیت ویژن بوستر (Vision Booster) که در کمتر تبلتی وجود دارد برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. این قابلیت با تغییر کنتراست تصویر به کاربر برای دیدن محتوای نمایشگر زیر نور آفتاب کمک می‌کند.

صفحه نمایش سری گلکسی تب اس 9

نسخه پایه این سری یعنی گلکسی تب اس 9 از صفحه نمایش 11 اینچی، تب اس 9 پلاس از صفحه نمایش 12.4 اینچی و تب اس ۹ اولترا از صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی بهره می‌برند. قیمت گلکسی تب اس 9 از ۸۰۰ دلار برای نسخه پایه، اس 9 پلاس هزار دلار و نسخه اس 9 اولترا ۱۲۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. به این ترتیب نسخه پایه هر مدل نسبت به نسل قبلی ۱۰۰ دلار گران‌تر می‌شود. این تبلت‌ها در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شوند.

همچنین سامسونگ در کنار این تبلت از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵ و ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۶ رونمایی کرد.

نظر شما در مورد معرفی سری تب اس 9 چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند جایگزین خوبی برای نسل‌های قبلی باشد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.