انتظار می‌رود سری تبلت‌های گلکسی تب اس ۹ سامسونگ در سال جاری وارد بازار جهانی شوند. تبلت‌های سامسونگ گلکسی تب اس ۸، گلکسی تب اس ۸ پلاس و گلکسی تب اس ۸ اولترا برخی از بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار هستند و اکنون باید منتظر نسل بعدی این تبلت‌ها باشیم.

سامسونگ هنوز به طور رسمی تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۹ را معرفی نکرده، اما شایعات و جزئیات جدیدی از این تبلت‌ها در حال  انتشار است. بر اساس آنچه می‌دانیم، این تبلت‌های پرچمدار سامسونگ تفاوت چندانی با نسل فعلی خود ندارند. اما تصمیم گرفتیم تا این سری جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سامسونگ گلکسی تب سری S9

طراحی تب اس ۹

اخیرا تصویر طرح‌های گلکسی تب اس ۹ پلاس سامسونگ فاش شده است. اگر طرح‌های لو رفته که توسط «OnLeaks» منتشر شده معتبر باشند، این تبلت ابعادی همانند گلکسی تب اس ۸ پلاس خواهد داشت.

همانطور که در طرح‌های بالا می‌بینید، تبلت جدید طراحی گلکسی تب اس ۸ پلاس را با حاشیه‌های نسبتا باریک حفظ کرده است. هیچ نشانه‌ای از نوار مغناطیسی تب ۸ در این رندرها وجود ندارد. بنابراین نوار مغناطیسی توسط سامسونگ حذف شده یا در این طراحی به آن اشاره نشده است.

با توجه به این رندرها، انتظار می‌رود صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی اولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز همچنان یکی از ویژگی‌های تب اس ۹ باشد. جالب‌ترین نکته این است که شیار S Pen در پشت گلکسی تب اس ۹ از دوربین‌ها دورتر به نظر می‌رسد و ماژول دوربین قرص شکل تب اس ۸ پلاس در آن حذف شده است.

نتایج گیکبنچ سامسونگ گلکسی S9 و S9 اولترا

مشخصات فنی Tab S9

با توجه به شباهت دوربین‌ها به دوربین‌های گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ اولترا، می‌توان حدس زد که تب اس ۹ پلاس با دوربین‌های ارتقا یافته‌ای که در دو تا از بهترین گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود، عرضه خواهد شد. اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و سایر ابزارها نیز می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد. دوربین‌های گلکسی اس ۲۳ شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی است.

این در حالی است که انتظار نداریم تب اس ۹ پلاس دارای دوربین تله فوتو باشد. اما اگر دارای این ویژگی باشد ارتقای بزرگی در دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۶ مگاپیکسلی تب اس ۸ پلاس خواهد بود. همچنین برای افرادی که روی برنامه‌های واقعیت پردازشی یا هنر دیجیتال کار می‌کنند چنین ارتقایی جذاب است.

یکی دیگر از ارتقاهای کلیدی بالقوه محافظت بهتر در برابر گرد و غبار و آب است. گفته می شود تب اس ۹ پلاس دارای استاندارد IP67 ضد آب است که به طور قابل توجهی دوام آن را نسبت به نسل قبلی خود بیشتر می‌کند.

افشاگر توییتر با نام مستعار «Leaker Revegnus» نوشت گلکسی تب اس ۹ اولترا دارای همان صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی سوپر امولد با رزلوشن ۱۸۴۸×۲۹۶۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. همچنین این دستگاه دارای تراشه "اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مخصوص گلکسی" با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X خواهد بود.

ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا

تب اس ۹ اولترا یک باتری ۱۰۸۸۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت که از باتری ۱۱۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی تب اس ۸ اولترا کوچکتر خواهد بود. همچنین Phone Arena گزارش می‌دهد که تب اس ۹ پایه به جای باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی خود، یک باتری ۸۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت.

قیمت گلکسی تب اس ۹

با توجه نوسانات اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان، انتظار می‌رود سامسونگ قیمت تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۹ را افزایش ندهد. قیمت‌های نسل فعلی برای نسخه‌های مختلف به ترتیب از ۶۹۹ دلار، ۸۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شوند. بنابراین ممکن است قیمت‌های مشابهی را از نسل جدید تبلت‌های سامسونگ شاهد باشیم. اما در نظر داشته باشید که این تنها حدس و گمانی ازطرف ما است.

اخبار مرتبط: تصاویر گلکسی تب S9 پلاس فاش شد