در این چند روزه اخبار مختلفی درباره تبلت‌های سری S9 سامسونگ منتشر شده است. اما گزارش‌های منتشر شده مربوط به دو نسخه عادی و اولترا این تبلت است. اکنون اخبار جدید منتشر شده برخی مشخصات گلکسی تب S9 FE را نشان می‌دهند.

طبق اطلاعات منتشر شده درون بنچمارک Geekbench اکنون دو شماره مدل دیگر به نام‌های SM-X516B و SM-X616B در این بنچمارک دیده شده است که مربوط به نسخه ضعیف‌تر گلکسی تب اس ۹ است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این دو شماره مدل مربوط به تبلت گلکسی تب S9 FE باشد. البته هنوز نام این مدل به طور قطعی مشخص نیست. چرا که ممکن است سامسونگ این تبلت را با نام Galaxy Tab S9 Lite نیز عرضه کند.

هر دوی این دستگاه‌ها به تراشه Exynos 1380 مجهز هستند و طبق مشخصات منتشر شده نسخه با مدل نامبر SM-X516B دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و نسخه با مدل نامبر SM-X516B دارای ۸ گیگابایت حافظه رم است. از این رو امتیاز‌های کسب شده توسط این دو نسخه در بنچمارک Geekbench متفاوت است و نسخه با حافظه رم ۸ گیگابایتی امتیاز بالای‌تر را کسب کرده است.

البته این دستگاه‌ها در مرحله پیش تولید هستند و برای پی بردن به اطلاعات دقیق‌تر باید تا عرضه این تبلت‌ها در خرده فروشی‌ها منتظر بمانیم.

همان طور که اشاره کردیم هنوز مشخص نیست که این دو دستگاه با چه نامی عرضه می‌شوند. چرا که تبلت‌های سری گلکسی تب اس ۸ که سال گذشته عرضه شدند، شامل هیچ کدام یک از این دو نسخه نبودند. این در حالی است که سری Tab S۷ دارای نسخه‌ای با نام FE است و سری Tab S6 نیز دارای نسخه‌ای با نام Lite بود.

البته پیش‌تر مشخصات فنی گلکسی تب اس ۹ و تب اس ۹ اولترا در Geekbench مشاهده شده بود و ما می‌دانیم که این سری نسخه‌ای با نام پلاس نیز دارد. البته هنوز مشخصات فنی این نسخه منتشر نشده است. اما انتظار داریم تا سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گلکسی Tab S9 Plus استفاده کند.

نظر شما درباره مشخصات گلکسی تب S9 FE چیست؟ به نظر شما این دستگاه تا چه میزان ارزش خرید خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.