جدیدترین اطلاعات لو رفته از تبلت گلکسی تب اس 10 نشان می‌دهد که سامسونگ در مدل امسال، تمرکزی بر روی تغییرات ظاهری ندارد.

با عرضه شدن سری گوشی‌های تاشوی سامسونگ، حال غول کره‌ای بر روی سایر محصولات آینده‌اش یعنی گوشی‌ها و تبلت‌های سری اس مانور می‌دهد. تبلت نسل قبلی سامسونگ به دلیل صفحه نمایش 11 اینچی OLED خود به محبوبیت زیادی دست یافت زیرا هم به راحتی قابل حمل بود و هم با صفحه نمایشی با کیفیت، تبدیل به محصولی عالی برای کارهای مختلف شد. حال تمرکز کامل این شرکت بر روی گلکسی تب اس 10 بوده و قصد دارد به جای تغییر طراحی ظاهری، به دنبال افزایش کیفیت در همان مدل قبلی باشد.

برخی شایعات عنوان کردند که تبلت گلکسی تب اس 10 تنها در نسخه‌های پلاس و اولترا عرضه خواهد شد و خبری از نسخه معمولی نیست. این تغییر استراتژی حرکتی برجسته برای سامسونگ است و انتظار می‌رود توجهی ویژه به افزایش کیفیت دو مدل باقی مانده داشته باشد. برخی کاربران انتظار داشتند که سامسونگ تغییراتی برجسته در سری جدید تبلت‌هایش اعمال کند اما جدیدترین شایعات، تنها ناامیدی این کاربران را در بر دارد. ظاهراً شرکت سامسونگ قصد دارد به برخی دگرگونی‌های کوچک بسنده کند و تمرکزش را بر روی بحث دیگری بگذارد.

تبلت گلکسی تب اس 10

افشاگری مطرح به نام Evan Blass تصویری اولیه از گلکسی تب اس 10 اولترا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشت و نمایی از طراحی احتمالی بهترین مدل تبلت‌های نسل آینده سامسونگ را به کاربران عرضه کرد. در نگاه اول، می‌بینیم که مانند مدل‌های قبلی، ناچ در قسمت بالایی صفحه نمایش حفظ شده و هیچ تغییری در این طراحی صورت نگرفته است. علاوه بر آن، حتی دوربین‌ها نیز تغییری نکرده و در این مدل، باز هم شاهد استفاده سامسونگ از دو دوربین هستیم. در تصویر می‌توانیم گوشه‌ای از طراحی قسمت پشتی تبلت را نیز ببینیم که دست نخورده باقی مانده و حتی اکسسوری‌های دستگاه نیز با گلکسی تب اس 9 اولترا کاملاً مشابه است.

در تصویر، نسخه خاکستری تبلت گلکسی تب اس 10 به چشم می‌خورد و انتظار داریم این دستگاه با صفحه نمایش 14.6 اینچی و حاشیه‌های تقریباً مساوی در هر چهارگوشه، به بازار عرضه شود. تنها تغییر واضحی که در طراحی این تبلت به چشم می‌خورد، دو پورت USB Type-C در پایین دستگاه است که در نسخه‌های قبلی وجود نداشتند. لیست شدن این دستگاه در FCC باعث شد جزئیات شارژر آن لو برود و حال می‌دانیم که سامسونگ از شارژری 45 واتی برای این تبلت موردانتظار استفاده کرده است. علاوه بر آن، غول کره‌ای در جدیدترین مدل تبلت‌هایش تصمیم به همکاری با شرکت مدیاتک و استفاده از تراشه قدرتمند Dimensity 9300 گرفته است. این اولین بار است که سامسونگ در تبلت‌هایش از یکی از تراشه‌های سری Snapdragon ساخته شرکت کوالکام استفاده نکرده و این تصمیم ظاهراً به دلیل ایجاد تنوع بیشتر در محصولاتش است.

احتمال می‌دهیم دستگاه موردانتظار گلکسی تب اس 10 با رابط کاربری One UI 6.1.1 که بر پایه سیستم عامل اندروید 14 است به بازار منتشر شود. انتظار معرفی و عرضه رسمی این تبلت را در ماه اکتبر و همراه با گوشی‌های هوشمند سری اس سامسونگ داشته باشید.