درحالی‌که فاصله کمی تا معرفی و عرضه سری تب A9 باقی مانده است، تصاویر تب A9 پلاس هم مانند نسخه پایه منتشر شده و اطلاعاتی از نسخه پایه و پردازنده آن درز کرده است.

تاکنون ۲ دستگاه با شماره مدل SM-X115 و SM-X216 در یک وب‌سایت کره‌ای قرار گرفته‌اند که نشان می‌داد احتمالا با گلکسی تب A9 و +A9 طرف بودیم. همچنین تصویری از یک دستگاه را به نمایش گذاشته بود که احتمالا همان نسخه پایه بود. اکنون ۲ دستگاه گلکسی تب A9 و گلکسی تب A9 پلاس در پایگاه داده NBTC مشاهده شده‌اند که شماره مدل و نام آنها را تایید می‌کند.

بر این اساس، SM-X115 شماره مدل تب A9 و SM-X216 شماره مدل نسخه پلاس است. علاوه‌بر آن، تصاویر تب A9 پلاس در پایگاه داده قرار گرفته است که نشان می‌دهد این دستگاه به درگاه‌های تایپ سی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است.

تصاویر گلکسی تب A9 پلاس

همچنین اطلاعاتی از نسخه پایه فاش شده که براساس آن گلکسی تب A9 احتمالا با اختلاف کوچکترین تبلت از سری A به شمار می‌رود. طول این دستگاه ۲۱۰.۷ میلی‌متر و عرض آن ۱۲۴.۷ میلی‌متر است که با توجه به نمایشگر کوچک این دستگاه، تعبیه باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی منطقی به‌نظر می‌رسد. برای مقایسه، گلکسی اس ۲۱ اولترا که یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های غیرتاشو دنیا به حساب می‌آید، ۱۶۵.۱ میلی‌متر طول و ۷۵.۶ میلی‌متر عرض دارد که طول آن فقط ۲۱ درصد از تب A9 کمتر است.

علاوه‌بر آن، گلکسی تب A9 در گیک‌بنچ دیده شده است که نشان می‌دهد این تبلت هم مانند نسخه پلاس به اندروید ۱۳ و حافظه رم ۴ گیگابایتی مجهز می‌شود. البته از یک تراشه ۸ هسته‌ای با ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی و ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی بهره ببرد.

به‌نظر می‌رسد تراشه مذکور همان اسنپدراگون ۴ نسل ۲ باشد، اما این تبلت از فناوری شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند که احتمالا می‌تواند به معنی دستکاری تراشه اصلی و حذف مودم داخلی 5G برای کاهش هزینه باشد. البته جایی برای نگرانی نیست، زیرا این تبلت از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند که اکنون بالاترین تکنولوژی ارتباطی شبکه در ایران به‌شمار می‌رود.

ابعاد کوچک، نبود پشتیبانی از اینترنت 5G و پردازنده متوسط، نشان می‌دهد این دستگاه احتمالا در رده اقتصادی قرار خواهد گرفت و قیمت بالایی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: