سامسونگ محصول جدید خود، ردیاب گلکسی اسمارت تگ ۲ را با عمر باتری ۷۰۰ روزه و گواهی IP67 رونمایی کرد.

سامسونگ در سال 2021 با گلکسی اسمارت تگ وارد بازار ردیاب‌ها شد. اکنون نسخه جدید این دستگاه با نام گلکسی اسمارت تگ ۲ رونمایی شد که بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، این دستگاه در ۱۹ مهر ماه وارد بازار جهانی خواهد شد.

سامسونگ گلکسی اسمارت تگ ۲ یک ردیاب بلوتوثی است که با نصب این وسیله روی دستگاه‌های مختلف می‌توان آنها را ردیابی کرد. برای استفاده از این ردیاب باید از برنامه SmartThings استفاده کنید. این برنامه برای تمام پلتفرم‌ها وجود دارد اما با اسمارت تگ تنها با گوشی‌های سامسونگ می‌توانید از آن استفاده کنید.

اسمارت تگ ۲ ساختار پیچیده‌ای ندارد، این محصول طراحی دایره‌ای شکلی دارد. در گوشه این ردیاب یک شکاف حلقه‌ای وجود دارد که می‌توان با اتصال آن به وسایل با ارزش و از طریق بلوتوث، از موقعیت مکانی این وسایل مطلع شد.

سامسونگ ادعا کرده است که عمر باتری در ردیاب اسمارت تگ ۲ تقریبا دو برابر بیشتر از مدل‌های قبلی است. باتری این دستگاه تاکنون ۵۰۰ روز دوام آورده است. همچنین حالت صرفه جویی در مصرف انرژی این ردیاب می‌تواند عمر باتری را تا ۷۰۰ روز افزایش دهد.

ویژگی گلکسی اسمارت تگ ۲

این محصول از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است. سامسونگ چند قابلیت جدید دیگر را نیز نسبت به نسل قبلی به این ردیاب اضافه کرده است. همگام‌سازی خودکار ردیاب گلکسی اسمارت تگ ۲ با گوشی جدید کاربران از ویژگی‌هایی به‌شمار می‌رود که به این دستگاه افزوده شده است.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها، به کاربران امکان می‌دهد که اطلاعات تماس خود را از طریق یک پیام متنی به ردیاب ارسال کنند، با این روش کسی که ردیاب را پیدا می‌کند می‌تواند با اسکن این دستگاه به اطلاعات مالک دسترسی پیدا کند. این ویژگی از طریق NFC، روی تمام گوشی‌ها قابل اعمال است.

این دستگاه از قابلیت Find My Device گوگل پشتیبانی خواهد کرد و همچنین از فناوری UWB نیز بهره‌ برده است. این ردیاب از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و تا محدوده ۱۲۰ متری را پوشش می‌دهد. همیشه می‌توانید از طریق برنامه SmartThings، زنگ هشدار این ردیاب را به صدا در آورید و هر آنچه که به آن متصل است را پیدا کنید.

به نظر می‌رسد با این گجت سامسونگ، نگرانی‌های کاربران از گم کردن اشیای با ارزش خود از بین خواهد رفت.

خبر مرتبط: مهر‌ماه اسمارت تگ ۲ عرضه می‌شود