براساس تصویر منتشر شده از گلکسی اسمارت تگ ۲ سامسونگ، این دستگاه ظاهرا علاوه بر پشتیبانی از UWB اسمارت تگ پلاس، از طراحی ظاهری کاملا متفاوتی برخوردار است.

سامسونگ در حال کار روی ردیاب گلکسی اسمارت تگ ۲ است که گواهی آن حدود یک ماه قبل در پایگاه داده Bluetooth SIG دیده شد و اکنون در FCC ID همراه با یک تصویر ظاهر شده است.

با وجود اینکه گلکسی اسمارت تگ (نسخه قبلی تگ هوشمند سامسونگ) مربع شکل همراه با سوراخ کوچکی مانند جاکلیدی بود، به نظر می‌رسد سامسونگ کاملا این محصول را بازطراحی کرده باشد. این وسیله از سوراخ بزرگ‌تری برخوردار است که حتی شاید انگشت هم از آن عبود کند.

البته هیچ مرجعی در تصویر وجود ندارد بنابراین ممکن است اندازه سوراخ مشابه یا کمی بزرگ‌تر بوده اما محصول نهایی کوچکتر از تصور مخاطب باشد و ابعاد نهایی آن تا درز اطلاعات بیشتر نامشخص باقی می‌ماند.

تصویر گلکسی اسمارت تگ ۲

نکته جالب در تصویر منتشر شده از این محصول، نام حک شده روی این دستگاه است. روی آن عبارت «Galaxy SmartTag» مشاهده می‌شود اما خبری از عدد ۲ در کنار آن نیست، البته در گزارش FCC از این دستگاه با نام «Galaxy SmartTag 2» و شماره مدل EI-T5600 یاد شده است.

همچنین گواهی FCC گلکسی اسمارت تگ ۲ را نشان می‌دهد که این دستگاه از بلوتوث کم‌مصرف (Bluetooth LE) و باند فوق عریض آنتن (UWB) بهره می‌برد. گلکسی اسمارت تگ اصلی سال ۲۰۲۱ در ۲ نسخه عرضه شد که در نسخه اصلی آن خبری از باند فوق عریض نبود، اما گلکسی اسمارت تگ پلاس این قابلیت را به کاربران ارائه می‌کرد.

با توجه به اینکه در گواهی‌های FCC و Bluetooth SIG خبری از نسخه پلاس نبود، ممکن است سامسونگ این محصول را فقط در یک نسخه راهی بازار کند که هم از بلوتوث و هم از UWB بهره‌مند باشد.

البته اطلاعات مشخصی از زمان معرفی گلکسی اسمارت تگ ۲ وجود ندارد، اما با توجه به اینکه در رویداد گلکسی آنپکد معرفی نشد ممکن است معرفی آن تا رویداد بعدی که اواخر سال است طول بکشد.

اخبار مرتبط: