برخلاف گزارشهای قبلی، بهنظرمیرسد که پرچمدار آینده سامسونگ، گلکسی اس ۲۵ اولترا، از سیستم تشخیص چهره مشابه آیفون موسوم به فیس آیدی بهره نخواهد برد.
در راستای تنوع بخشیدن بهروشهای احراز هویت در سری پرچمدار گلکسی اس، شرکت سامسونگ طی سالهای گذشته فناوریهای مختلفی را بهکارگرفته است. پیشتر، دستگاههای این شرکت مجهز به اسکنر عنبیه بودند که کارکردی مشابه فیس آیدی آیفونهای اپل داشت. بااینحال، این غول فناوری کرهای تاکنون موفق بهارائه یک سیستم تشخیص چهره مشابه با فناوری رقیبش نشده است. براساس گزارشهای یک افشاگر معتبر، بهنظرمیرسد که این قابلیت در زمان عرضه گلکسی اس ۲۵ اولترا در سال آینده نیز دردسترس نخواهد بود، اما احتمالاً در پرچمداران آتی سامسونگ شاهد آن باشیم.
شایعاتی درمورد احتمال اضافه شدن قابلیت مشابه فیس آیدی به گوشی گلکسی اس ۲۶ اولترا ازسوی سامسونگ بهگوش میرسد. پیشتر، شایعهای در مورد استفاده از سیستم تشخیص چهره “Polar ID” در گلکسی اس ۲۵ اولترا مطرح شده بود. اینسیستم نیازی بهسنسورهای اضافی ندارد و بهسامسونگ اجازه میدهد تا همچنان از طراحی حفره پانچی برای دوربین سلفی استفاده کند. باوجود این شایعه، کارشناس فناوری، ساویر گالکس، ادعای استفاده از “Polar ID” در گلکسی اس ۲۵ اولترا را رد کرده است. او دلیل رد این ادعا را بهطور کامل توضیح نداده است.
بر اساس برخی گزارشها، ممکن است اپل قراردادی انحصاری با تامینکنندگانش داشته باشد که براساسآن، این تامینکنندگان اجازه فروش قطعات لازم برای فیس آیدی بهرقبای اپل از جمله سامسونگ را ندارند. ازسال ۲۰۱۷ که اپل بهطور رسمی از آیفون X رونمایی کرد و فناوری فیس آیدی را معرفی کرد، تاکنون هیچ شرکت دیگری حتی سامسونگ نتوانسته است فناوری مشابهی را ارائه دهد. این موضوع، احتمال انحصار فناوری فیس آیدی توسط اپل را تقویت میکند.
براساس گزارشهای یک افشاگر، بهنظرمیرسد سامسونگ برای کاهش هزینههای ساخت، فعلا قصد استفاده از فناوری مشابه فیس آیدی در گلکسی اس ۲۵ اولترا را ندارد. این گزارش اشاره میکند که احتمالاً در گلکسی اس ۲۶ اولترا شاهد این قابلیت باشیم. بااینحال، باتوجه به فاصله زمانی تا معرفی این گوشی، اظهار نظر قطعی درمورد برنامههای آینده سامسونگ منطقی نیست.
بهنظر میرسد گلکسی اس ۲۵ اولترا نسبت بهنسل قبلیش، یعنی اس ۲۴، تنها ازنظر برخی ویژگیهای جزئی ارتقاء پیدا خواهد کرد و یک بروزرسانی تدریجی محسوب میشود. سامسونگ ممکن است برای افزایش فروش محصولات فعلی و آتی خود، برمحبوبیت قابلیتهای هوش مصنوعی گلکسی تکیه کند. هرچند، بعید بهنظر میرسد که این قابلیت بتواند در آیندهای نزدیک، منبع درآمد قابل اتکایی برای سامسونگ باشد.
اخبار مرتبط: