امروز افشاگری معروف در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، موفق شد تصویری از رابط کاربری گلکسی S25 اولترا منتشر کند.

سامسونگ در حال آماده‌سازی برای معرفی سری گلکسی S25 است و رویداد مربوط به آن، به زودی برگزار خواهد شد. سری پرچم‌دار سامسونگ، قرار است از لحاظ سخت‌افزاری پیشرفتی قابل توجه داشته باشند و از طرف دیگر، از لحاظ نرم‌افزاری نیز از جدیدترین سیستم عامل گوگل بهره‌مند شوند. به همین دلیل، امروز تصویری از گلکسی S25 اولترا، جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ با رابط کاربری One UI 7 توسط Ice Universe منتشر شد.

در تصویر به اشتراک گذاشته شده، رابط کاربری گلکسی S25 اولترا یعنی One UI 7 را می‌بینیم که بر پایه سیستم عامل اندروید 15 گوگل توسعه یافته است. در این تصویر، می‌توانیم نگاهی کامل به بخش کنترل سنتر در پرچم‌دار جدید غول کره‌ای داشته باشیم. چندی پیش نیز تصویری از نسخه‌های ابتدایی این گوشی منتشر شد که ظاهر و طراحی آن را به صورت تقریبی لو داد. حال نوبت به بخش نرم‌افزاری آن رسیده و می‌توانید نگاهی به این قسمت نیز داشته باشید. البته قابل ذکر است که این تصویر به نوعی شماتیک و ساختگی بوده و مدل نهایی ممکن است متفاوت باشد.

رابط کاربری گلکسی S25 اولترا

هفته قبل، در گزارشی، مشخص شد که رابط کاربری ColorOS 15 شرکت اوپو و OxygenOS 15 رابط کاربری شرک وان‌پلاس، بیشتر و بیشتر به رابط کاربری اپل شباهت پیدا کرده است. نمی‌توان گفت که One UI 7 یک کپی از سیستم عامل اپل است اما کنترل سنتر جدید، به طرز واضحی به iOS شباهت پیدا کرده است. بخش اعلان‌ها در این کنترل سنتر مجزا شده، گوشه‌هایی گرد دارد و رنگی شفاف نیز دارد. سایر بخش‌ها چون ویجت‌ها نیز به این قسمت راه پیدا کرده و شبیه به iOS شده است.

تغییرات ظاهری One UI 7 فقط مختص به بخش کنترل سنتر نیست زیرا برخی تصاویر لو رفته از این رابط کاربری، نشان داده‌اند که قسمت‌های دیگری چون App Drawer، صفحه هوم و تنظیمات نیز تغییراتی تجربه کرده‌اند. حتی آیکون مربوط به باتری، به همراه نشان‌گر و آیکون دوربین نیز قرار است دگرگون شوند. البته قابل ذکر است که این اطلاعات نیز حدسی بوده و در نهایت، باید منتظر رونمایی رسمی از رابط کاربری جدید سامسونگ که بر پایه اندروید 15 است باشیم تا مشخصات قطعی آن را بررسی کنیم.