افشاگری به‌نام Ice Universe موفق شد تصاویر اولیه گلکسی اس 25 اولترا که جزئیات دقیق و تغییرات طراحی این گوشی را به تصویر می‌کشد، به اشتراک بگذارد.

چندی پیش تصاویری از اس 25 اولترا منتشر شد که فقط صفحه نمایش گوشی را نشان داده و کمی گوشه‌های گرد آن به همراه حاشیه‌های کمش نیز مشخص بود. در تصاویری که امروز Ice Universe به اشتراک گذاشته، می‌توانیم جزئیات بیشتری از پرچم‌دار موردانتظار سامسونگ را ببینیم و شاهد تحول طراحی در این سری باشیم.

 اولترای سامسونگ

همانطور که می‌بینید، پرچم‌دار سامسونگ با گوشه‌های کاملاً صاف مشاهده می‌شود. در سال‌های اخیر سری اولترای سامسونگ با تغییراتی جزئی در زمینه طراحی همراه بوده اما امسال به نظر می‌رسد این غول کره‌ای قدم‌هایی بزرگ در این راستا برداشته است. اگر تصاویر اولیه گلکسی اس 25 اولترا واقعیت داشته باشد، این گوشی بیشتر به سری گوشی‌های میزو که صفحه نمایشی کاملاً تخت و گوشه‌هایی نسبتاً گرد دارند، شباهت خواهد داشت. پس سامسونگ قدم‌های بزرگی در راستای تغییر برداشته و نسل جدید این گوشی، تفاوت زیادی با اس 24 اولترا دارد.

گلکسی اس 25 اولترا
گوشی های اولترا

قابل ذکر است که تصاویر منتشر شده توسط منابعی غیررسمی به اشتراک گذاشته و در نهایت ممکن است شرکت سامسونگ قبل از عرضه رسمی، دست به تغییراتی در طراحی بزند. پس توصیه می‌شود چندان به این تصاویر اکتفا نکنید و منتظر رونمایی رسمی از سوی خود سازندگان باشید. باتوجه‌به دور بودن تاریخ انتشار این گوشی، باید فعلاً منتظر بمانیم.

اطلاعاتی که چندی پیش از این دستگاه به بیرون درز کرد، نشان می‌دهد که گلکسی اس 25 اولترا قرار است کمی باریک‌تر شود اما به لطف حاشیه‌های بسیار کم، پنل و صفحه نمایش دستگاه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اگر به طور دقیق بگوییم، عرض این دستگاه برابر با آیفون 16 پرو مکس خواهد بود. در نهایت صفحه نمایش نیز نسبت به نسل قبلی خود، کمی بزرگ‌تر شده است.

این دستگاه به احتمال زیاد در چهار ماهه اول سال 2025 به بازار عرضه می‌شود و از تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 4 استفاده می‌کند. دوربین اصلی آن دوربینی 200 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP2 بوده و در کنار آن، دوربین 50 مگاپیکسلی (در نسل قبل این دوربین 10 مگاپیکسلی بود) تله‌فوتو با زوم سه برابری و دوربین 50 مگاپیکسلی تله‌فوتوی پریسکوپی با زوم 5 برابری قرار می‌گیرد. علاوه بر این دو، سامسونگ برای پرچم‌دار خود دوربین اولتراواید با سنسور 1/2.76 اینچی JN1 که رزولوشن 50 مگاپیکسلی دارد.

بر طبق گزارشات، یکی از دوربین‌های تله‌فوتوی گلکسی اس 25 اولترا از لنز 1/3″ ISOCELL استفاده می‌کند که هم کیفیت و هم وضوح تصاویر زوم شده را به شدت ارتقاء می‌دهد. احتمالاً منظور از این دوربین، همان دوربین 50 مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم 5 برابری باشد. در نهایت باید دید این اطلاعات تا چه مقدار دقیق خواهند بود و پرچم‌دار سال آینده سامسونگ تا چه حد می‌تواند قوی ظاهر شود.