طبق گزارش‌ها، مشخصات گلکسی S25 اولترا، پرچمدار سال 2025 سامسونگ، در زمینه‌ رم ارتقاء خواهد یافت، اما حافظه ذخیره‌سازی آن در مقایسه با نسل قبلی، گلکسی S24 اولترا، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، به‌روزرسانی‌های گلکسی S25 اولترا نسبت به نسل قبلی خود، یعنی S24 Ultra، محتاطانه و تدریجی در نظر گرفته شده است. با این حال، به نظر می‌رسد بخش مشخصات فنی از این رویه‌ محافظه‌کارانه تبعیت نخواهد کرد. یکی از افشاگران برجسته‌ حوزه فناوری ادعا می‌کند که غول کره‌ای، سامسونگ، در سال ۲۰۲۵ اقدام به ارتقاء حافظه‌ رم پرچمدار برتر خود خواهد نمود، در حالی که حداکثر ظرفیت حافظه‌ ذخیره‌سازی دستخوش تغییر نخواهد شد. این حرکت در راستای جبران کاهش سهم بازار در برابر برندهای چینی و بازگشت به رویه‌ قبلی خود در ارائه‌ بالاترین سطح سخت‌افزاری در مدل‌های Ultra است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند مدل پایه گلکسی S25 اولترا همچنان با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی معرفی خواهد شد. اما برخلاف نسل قبل، این مدل از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم بهره خواهد برد. پیش از این، سامسونگ در مدل‌های اولیه‌ پرچمداران خود، مانند گلکسی S20 اولترا و اس21 اولترا، نسخه‌ ۱۶ گیگابایت رم را ارائه می‌کرد، اما در گوشی‌های جدیدتر این رویه را کنار گذاشت. هرچند سامسونگ رسماً دلیلی برای این عقب‌نشینی در بخش مشخصات فنی عنوان نکرده است، اما به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ قطعات در این تصمیم نقش داشته است.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی، جزئیات بیشتری در مورد مشخصات فنی، قیمت‌گذاری و تاریخ معرفی گلکسی S25 اولترا منتشر خواهد شد. با معرفی گلکسی S25 اولترا، ممکن است شاهد تغییر رویکرد سامسونگ در زمینه‌ ارتقاء سخت‌افزاری باشیم و حتی دلیل این تغییر نیز قابل حدس است.

طبق گزارش‌ها، احتمالا کل خانواده‌ گلکسی S25 از نسل دوم تراشه هوش مصنوعی گوگل به نام جمینی نانو بهره خواهند برد. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد قابلیت‌های بیشتری به بخش هوش مصنوعی گوشی‌های خود Galaxy AI اضافه کند. با این حال، اجرای چنین قابلیت‌هایی، از جمله هوش مصنوعی مولد Generative AI، به منابع سخت‌افزاری قابل توجهی مانند رم، پردازنده مرکزی (CPU) و حافظه‌ ذخیره‌سازی نیاز دارد. بنابراین، ارتقاء رم به ۱۶ گیگابایت می‌تواند به اجرای روان برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی کمک کند.

افشاگر این خبر همچنین اشاره کرده است که مدل پایه همچنان با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. خوشبختانه، طبق گزارش ها، دو نسخه‌ دیگر با حافظه‌‌ داخلی ۵۱۲ و ۱ ترابایت، از ۱۶ گیگابایت رم بهره خواهند برد. به نظر می‌رسد سامسونگ در مورد افزایش حداکثر فضای ذخیره‌سازی محتاطانه عمل می‌کند، چرا که اکثر کاربران نیازی به ظرفیت‌های بسیار بالا ندارند. قطعا برخی کاربران تمایل دارند کل آرشیو رسانه‌ای خود را همیشه همراه داشته باشند، اما به احتمال زیاد، این گروه از مصرف‌کنندگان گروه کوچکی را تشکیل می‌دهند و افزایش گسترده‌ فضای ذخیره‌سازی انبوه برای سامسونگ سود اقتصادی قابل توجهی به همراه نخواهد داشت.

گزارش های فعلی اشاره‌ای به امکان ارتقاء حافظه‌ ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه‌ میکرو SD در گلکسی S25 اولترا نمی‌کنند، با این حال، با توجه به حذف این قابلیت در گوشی‌های اخیر سامسونگ، به نظر می‌رسد در این مدل هم خبری از اسلات کارت حافظه نباشد.

گزارش‌های اولیه حاکی از ارتقاء رم در گلکسی S25 اولترا، پرچمدار آینده‌ سامسونگ، است. این خبر با توجه به افزایش روزافزون کاربردهای هوش مصنوعی مولد Generative AI که نیازمند منابع سخت‌افزاری قابل توجهی هستند، بسیار امیدوار کننده است.

در حالی که کاربران همواره خواهان ارتقاء سخت‌افزاری در محصولات رده‌بالای سامسونگ هستند، صحت این قبیل اخبار صرفا با تأییدات رسمی قابل اثبات است. در آينده‌ نزدیک و با نزدیک شدن به زمان معرفی گلکسی S25 اولترا، جزئیات دقیق‌تری در خصوص مشخصات فنی، قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه‌ این محصول منتشر خواهد شد. در آن زمان، با اطمینان بیشتری می‌توان در مورد ارتقاء رم در این گوشی هوشمند و دلایل احتمالی آن، از جمله نیازمندی‌های هوش مصنوعی مولد، اظهار نظر کرد.