بر اساس جدیدترین افشاگری از سوی Ice Universe معروف، طراحی ظاهری گلکسی S25 اولترا، پرچم‌دار جدید سامسونگ با تغییری ویژه مواجه خواهد شد.

افشاگر معروف یعنی Ice Universe در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، ویدئویی از یک قاب ژله‌ای متعلق به گلکسی S25 اولترا منتشر کرد که گوشه‌های منحنی آن را به طرز واضحی به نمایش می‌گذارد. سامسونگ پس از عرضه مدل S21 اولترا با گوشه‌های منحنی، در نسل بعدی یعنی S22 اولترا این طراحی را تغییر و این بار گوشه‌هایی تیز با زاویه 90 درجه اعمال کرد. این طراحی تا آخرین مدل فعلی، یعنی S24 اولترا نیز پابرجا بوده است. این طراحی متاسفانه بازخورد خوبی از سوی طرفداران دریافت نکرده است زیرا بسیاری معتقدند که در دست گرفتن گوشی با چنین طراحی، دردسرساز است.

به نظر می‌رسد سامسونگ پس از چند سال، تصمیم گرفته در زمینه طراحی ظاهری گلکسی S25 اولترا، به فیدبک‌های کاربران گوش فرا دهد و دوباره به مدل گوشه‌های منحنی بازگردد. در ویدئوی به اشتراک گذاشته شده، به طرز واضحی می‌بینیم که در قابی که متعلق به گلکسی S25 اولترا است، گوشه‌ها به جای 90 درجه، منحنی هستند. البته این منحنی نیز در حد و اندازه S21 اولترا نیست اما به طور قطع، نسبت به S24 اولترا شاهد انحنای بیشتری در هر چهار گوشه هستیم. بدین ترتیب، در دست نگه‌داشتن نسل جدید سامسونگ، برای تعداد بسیاری از کاربران راحت و آسوده می‌شود.

علاوه بر تغییر در طراحی ظاهری گلکسی S25 اولترا و ارگونومیک شدن آن، حاشیه‌های این دستگاه نیز نسبت به نسل قبل با کاهشی قابل توجه روبرو شده‌اند. گفته می‌شود حاشیه‌های پرچم‌دار سامسونگ، حتی از پرچم‌دار اپل یعنی آیفون 16 پرو مکس که چندی پیش منتشر شد نیز باریک‌تر خواهند بود. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این حاشیه‌های باریک در آیفون 16 پرو مکس، مشکلاتی در زمینه لمس صفحه ایجاد کرده و بارها به صورت اتفاقی، دستوراتی را اجرا کرده است. حال که S25 اولترا قرار است حاشیه‌های کمتری نیز داشته باشد، این موضوع کمی باعث نگرانی خواهد شد و ممکن است مشکلی این چنینی به وجود بیاید.

طراحی ظاهری گلکسی S25 اولترا

ظاهراً سامسونگ نقشه‌های زیادی برای ظاهر گلکسی S25 اولترا در ذهن دارد. گفته می‌شود ضخامت و وزن این گوشی نیز قرار است کاهش یابد. گلکسی S24 اولترای حال حاضر، ضخامت 8.6 میلی‌متری و وزن 232 گرمی دارد که بر طبق شایعات، در گلکسی S25 اولترا ضخامت به 8.2 میلی‌متر و وزن نیز به 219 گرم کاهش خواهد یافت. طول آن نیز نسبت به طول 79 میلی‌متری نسل قبل، قرار است به 77.6 میلی‌متر کاهش یابد و همچنان از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی نیز استفاده کند.

علاوه بر طراحی ظاهری گلکسی S25 اولترا، جزئیاتی از سخت‌افزار احتمالی این دستگاه نیز به بیرون درز کرده است. این بار برخلاف سال‌های قبل که سری اولترا در برخی کشورها با تراشه‌های اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام و در برخی دیگر با تراشه اگزینوس عرضه می‌شدند، امسال قرار است به طور یکپارچه در کل دنیا، از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 که پرچم‌دار جدید کوالکام است، استفاده شود.

چندی پیش جزئیاتی از دریافت تاییدیه 3C برای گلکسی S25 اولترا لو رفت که نشان می‌داد این مدل نیز مانند سری قبلی، از یک شارژر سیمی 45 واتی پشتیبانی می‌کند. در این مدل، سامسونگ برای اولین بار به سراغ ارتباط ماهواره‌ای رفته و پشتیبانی از آن را در پرچم‌دار جدید خود اعمال کرده است.

در زمینه دوربین، انتظار داریم که از لنز 200 مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا باری دیگر به عنوان دوربین اصلی، استفاده شود. از طرف دیگر، این‌بار شاهد لنز 50 مگاپیکسلی فوق‌عریض از نوع ISOCELL JN3 خواهیم بود که در کنارش، دوربینی 50 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو با زوم 3 برابری و یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی دیگر با زوم 5 برابری نیز برای ثبت تصاویری هرچه بهتر و زیباتر، تعبیه شده‌اند.