تحلیلگران حوزه فناوری، شواهدی را کشف کرده‌اند که حاکی از احتمال استفاده مجدد سامسونگ از فریم تیتانیومی در گوشی پرچم‌دار آینده‌ این شرکت، گلکسی اس ۲۵ اولترا، است.

این تصمیم که نخستین بار در گلکسی اس ۲۴ اولترا با فریم تیتانیوم گرید ۲ اجرایی شد، با هدف ارتقا قابل توجه استحکام ساختاری گوشی اتخاذ شد. تیتانیوم به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن سبک و استحکام ذاتی، همواره گزینه‌ای ایده‌آل برای ساخت بدنه‌ گوشی‌های هوشمند رده بالا است.

با وجود آنکه انتشار این گزارش‌ها در فاصله‌ زمانی قابل توجهی تا معرفی احتمالی گلکسی اس ۲۵ اولترا صورت گرفته است، اما این نخستین باری نیست که زمزمه‌هایی درخصوص تکرار این استراتژی توسط سامسونگ به گوش می‌رسد. هرچند استفاده از تیتانیوم می‌تواند منجر به افزایش محسوس استحکام بدنه شود، لیکن نباید از تأثیر آن بر بالا رفتن هزینه‌های تولید نیز غافل ماند. در حالی که صحت این ادعاها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به‌کارگیری مجدد تیتانیوم در گلکسی اس ۲۵ اولترا نویدبخش بدنه‌ای مستحکم و باکیفیت برای پرچم‌دار آینده‌ی سامسونگ است.

با اینکه گزارش‌ها دوباره از استفاده‌ سامسونگ از تیتانیوم گرید ۲ در ساخت گلکسی اس ۲۵ اولترا خبر می‌دهند، اما جای تعجبی ندارد. این تصمیم در اسفندماه 1402 مطرح شده بود و از آنجایی که گلکسی اس ۲۴ اولترا هم استحکام فوق‌العاده‌ای دارد، منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ بار دیگر از همین متریال باکیفیت استفاده کند. پس تکرار این انتخاب، تصمیم هوشمندانه‌ای است. با این حال، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که امکان به‌کارگیری تیتانیوم گرید ۳ نیز وجود دارد. گرچه استفاده از گرید ۳ به اندازه‌ی گرید ۲ رایج نیست، اما از نظر استحکام بر هر دو گرید ۱ و ۲ برتری دارد. این نوع تیتانیوم، قابلیت جوشکاری مطلوبی داشته و در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم است. اما درعین‌حال، شکل‌دهی آن دشوارتر بوده و پیچیدگی‌های بیشتری را در فرآیند تولید به‌همراه خواهد داشت.

مشخصات گلکسی S25 اولترا

باتوجه‌به این ویژگی‌های متضاد، انتخاب نهایی سامسونگ برای فریم گلکسی اس ۲۵ اولترا حائز اهمیت است. گرید ۲، انتخابی ایمن و تضمین‌کننده‌ استحکام است، در حالی که گرید ۳ می‌تواند منجر به افزایش استحکام شود اما فرآیند تولید را پیچیده‌تر خواهد کرد. تصمیم نهایی سامسونگ بر مبنای ارزیابی دقیق این عوامل و دستیابی به تعادلی میان استحکام، سهولت تولید و هزینه‌ نهایی اتخاذ خواهد شد. درمقام‌مقایسه، سری آیفون ۱۵ پرو از تیتانیوم گرید ۵ استفاده می‌کند که حاوی traces ذرات کمی آلومینیوم و وانادیم است، در حالی که تیتانیوم گرید ۲ خالص‌تر در نظر گرفته می‌شود. با توجه به فاصله‌ زمانی قابل‌توجه تا عرضه‌ احتمالی گلکسی اس ۲۵ اولترا در دی ماه 1403، تأیید نهایی گرید تیتانیوم مورد استفاده توسط سامسونگ در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

استفاده‌ مجدد از تیتانیوم گرید ۲ در گلکسی اس ۲۵ اولترا نباید چندان نگران‌کننده باشد. گلکسی اس ۲۴ اولترا که از همین گرید تیتانیوم بهره می‌برد، یکی از بادوام‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است و سامسونگ همواره به داشتن گوشی‌های مستحکم شهرت داشته. بنابراین، به نظر می‌رسد این انتخاب چندان هم دور از ذهن نباشد. با اشتیاق فراوان، منتظر رونمایی از گلکسی اس ۲۵ اولترا در سال آینده هستیم و بی‌صبرانه منتظر دیدن قابلیت‌های جدیدی هستیم که سامسونگ برای ما به ارمغان خواهد آورد.

اخبار مرتبط: