شرکت سامسونگ تا چند ماه دیگر گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، یعنی سری اس 25 را به بازار عرضه می‌کند. در این بین، گلکسی اس 25 اولترا تغییرات زیادی از لحاظ کارایی، طراحی و دوربین به خود دیده اما متاسفانه باتری گلکسی اس 25 از این قافله پیروی نکرده است.

اگر انتظار بهبود ظرفیت و سرعت شارژ را از باتری گلکسی اس 25 اولترا داشتید، صادقانه باید بگویم که ناامید خواهید شد. لیکری مطرح به نام Ice Universe در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) عنوان کرد که گلکسی اس 25 اولترا با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و شارژر 45 واتی عرضه خواهد شد. اگر این اطلاعات درست از آب دربیایند، این پنجمین سالی است که سامسونگ هیچ تغییری در باتری‌های این گوشی پرچم‌دار خود اعمال نکرده است. اگر به خاطر داشته باشید، اولین گوشی که شروع به استفاده از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و شارژر 45 واتی کرد، گلکسی اس 20 اولترا بود.

رقبای چینی سامسونگ، در زمینه باتری از این غول کره‌ای پیشی گرفته و در پرچم‌دارهایشان باتری‌های 5200 و حتی 5500 میلی‌آمپرساعتی لحاظ می‌کنند. گزارشاتی نیز منتشر شده که اکثر این شرکت‌های چینی، قرار است سال آینده در گوشی‌های پرچم‌دار خود شروع به استفاده از باتری‌های 6000 میلی‌آمپرساعتی کنند. برای مثال، اوپو فایند X7 اولترا در حال حاضر با باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شده و سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

باتری گلکسی اس 25 اولترا

به احتمال زیاد باتری گلکسی اس 25 اولترا تغییری به خود نخواهد دید پس باید به دیگر بخش‌های گوشی برای تحول و نوآوری نگاهی بیندازیم. با وجود عدم تغییر ظرفیت باتری، باز هم اس 25 اولترا بیشتر از گلکسی اس 24 اولترا دوام خواهد آورد زیرا در گوشی جدید، از پردازنده کم مصرف‌تری استفاده شده است. این گوشی از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 ساخته شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد که آن نیز قرار است از تکنولوژی 3 نانومتری شرکت TSMC بهره ببرد. بدین ترتیب با داشتن تراشه‌ای کم مصرف، وضعیت مصرف باتری این گوشی نیز بهتر از پیش خواهد بود.

انتظار داریم اوایل سال آینده، از گلسی اس 25 اولترا به صورت رسمی رونمایی و شاهد عرضه آن به بازار باشیم. بر اساس شایعات مختلف، قسمت پشتی این دستگاه خمیده خواهد بود و از یک دوربین 200 مگاپیکسلی در قسمت پشتی استفاده می‌کند. سه دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید، تله‌فوتو و سوپر تله‌فوتو نیز برایش در نظر گرفته شده است. این دستگاه از همان روز از رابط کاربری One UI 7.1 که بر پایه اندروید 15 بوده استفاده می‌کند و احتمالاً شرکت سامسونگ تا هفت سال آپدیت اندروید و امنیتی دریافت خواهد کرد.