گزارش‌ها نشان می‌دهد سرانجام سامسونگ برای توسعه سیستم دوربین سری گلکسی S25 از سنسورهای کمپانی سونی با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته استفاده می‌کند تا تجربه عکاسی با نسل جدید پرچمداران درمقایسه‌با نسل‌های گذشته تغییر کند.

براساس اخبار و شایعات از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تغییراتی را در سیستم دوربین پرچمدارانش ایجاد کند تا بتواند کاربران بیشتری را برای خرید این دستگاه‌های پرقدرت متقاعد کند. اکنون، می‌دانیم این کمپانی بزرگ قصد دارد از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌همراه حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی برای سری گلکسی S24 استفاده کند که کاربران را از هرگونه دستگاه دیگری بی‌نیاز می‌سازد، اما سیستم دوربین این نسل گوشی‌ها از دو سال پیش تاکنون تغییر نداشته و همین سیاست برای نسل آینده نیز استفاده خواهد شد.

باوجوداین، کارشناسان معتقدند سامسونگ برای بهبود تجربه کاربری قصد دارد سنسور دوربین‌های گلکسی S25 و S25 پلاس را تغییر دهد. افشاگر معروف توییتری، Revegnus، با انتشار پستی در این شبکه اجتماعی اعلام کرد سنسورهای اختصاصی ISCOCELL GN دیگر برای پرچمداران استفاده نمی‌شود و احتمالا با سونی همکاری‌های لازم جهت توسعه سیستم دوربین انجام می‌دهد. طی سال‌های اخیر، کمپانی‌های بزرگی مانند اپل برای تهیه سنسورهای پیشرفته با سونی همکاری کردند که سود هنگفتی را نیز از آن به‌دست آورند، چراکه طیف وسیعی از کاربران تنها علاقه به استفاده از دوربین دارند.

سیستم دوربین گلکسی S25 بهبود میابد

درحا‌ل‌حاضر، اطلاع دقیقی از مشخصات سخت‌افزاری و ابعاد سنسورها دردسترس نیست و نمی‌دانیم سطح کیفی دوربین گلکسی S25 استاندارد و گلکسی S25 پلاس تا چه‌میزان بهبود می‌یابد. کاربران و طرفداران سرسخت سامسونگ انتظار دارند، این غول فناوری کره‌ای به‌وعده‌هایش عمل کند و از سیستمی پرده بردارد که بتواند انتظارات کاربران را در نسخه‌‌های پایه نیز برطرف کند. اگر دقت کرده باشید به‌سادگی متوجه خواهید شد که بیشتر قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دوربین به نسخه اولترا محدود می‌شود، اما باید روزی این محدودیت‌ها از میان برداشته شود.

البته باید گفت، سامسونگ با تمرکز ویژه‌ای روی گلکسی S24 کار می‌کند که باتوجه‌به نزدیک‌تر شدن به‌زمان معرفی احتمالا طی روزهای اخیر دعوت‌نامه رسمی به توسعه‌دهندگان ارسال می‌‌کند تا همگی برای برگزاری مراسم Galaxy Unpacked 2023 حاضر شوند. بنابراین، برای افشای اطلاعات بیشتر درخصوص مشخصات سیستم دوربین و سخت‌افزار سری گلکسی S25 باید حداقل تا نیمه‌دوم سال ۲۰۲۴ صبور باشیم و ببینیم سامسونگ چه دستگاه قدرت‌مندی را برای سال ۲۰۲۵ به کاربران معرفی خواهد کرد.

علاوه‌براین، بسیاری از کاربران برایشان تفاوتی ندارد که هرسال کمپانی‌های بزرگ مانند سامسونگ و اپل از چه سیستم دوربینی برای پرچمداران‌شان استفاده می‌کنند، اما کاربران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای که هزینه‌های ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری برای خرید یک گوشی هوشمند می‌کنند، احتمالا کمی از پیشرفت نکردن سنسورها درمقایسه‌با نسل گذشته ناامید می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال، طیف وسیعی از کاربران S22 اولترا برای خرید S23 اولترا اقدام نکردند، چراکه فناوری سنسور و ابعاد یکسان بود و تنها رزولوشن پیکسل دستگاه از ۱۰۸ به ۲۰۰ مگاپیکسل افزایش پیدا کرده بود.

اخبار مرتبط: