گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ برای ساخت سری گلکسی S25 از تراشه‌ سیلیکونی مدیاتک دایمنسیتی 9400 به‌جای اگزینوس 2500 استفاده خواهد کرد.

براساس آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد سامسونگ نتوانسته لیتوگرافی 3 نانومتری را با فناوری GAA توسعه دهد و برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت تراشه اگزیوس 2500 برای گلکسی S25 درهاله‌ای از ابهام قرار دارد. درحال‌حاضر، سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند گلکسی S25 می‌تواند از تراشه قدرت‌مند Snapdragon 8 Gen 4 استفاده کند، اما هزینه‌های گزاف آن مانع می‌شود؛ ازاین‌سو، منابع خبری می‌گویند سامسونگ با یک کمپانی تایوانی برای به‌کارگیری پردازنده‌ای پیشرفته همکاری می‌کند.

گلکسی S25

اگر به‌یاد داشته باشید، سامسونگ برای ساخت گلکسی S24 از دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 استفاده کرد که باعث کاهش هزینه‌های تولید شد؛ بااین‌حال، طیف وسیعی از کاربران تمایلی به‌خرید نسخه‌های پایه و پلاس به‌دلیل تجهیز به تراشه اگزینوس 2400 ندارند. وب‌سایت خبری MyDrivers گزارش می‌دهد که بازده لیتوگرافی 3 نانومتری GAA سامسونگ هیچ بهبودی نشان نداده، بنابراین این کمپانی باید به یک برنامه دیگر و سریع فکر کند.

طی سال‌های گذشته، مدیاتک با عرضه سری پردازنده‌های Dimensity 9000 ثابت کرد که می‌تواند رقیب بسیار سرسختی برای کمپانی آمریکایی کوالکام و حتی اپل باشد. شایعه‌ای پیش‌تر مطرح شده بود که نشان از تراشه مدیاتک در سری گلکسی S25 سامسونگ خبر می‌داد، اما اشاره‌ای به مدل پردازنده نکرد! اکنون افشاگری‌ها حکایت از تجهیز سری گلکسی S25 به دایمنسیتی 9400 دارد که توانایی پردازشی آن درمقایسه‌با اسنپدراگون 8 نسل 4 یکسان است.

دراین‌ برهه‌زمانی نمی‌توان گفت آیا سامسونگ می‌تواند بازده لیتوگرافی 3 نانومتری GAA را بهبود بخشد یا خیر، اما در موارد مختلف گفته شد بخش نیمه‌رسانا در تولید انبوه ویفرها روی لیتوگرافی پیشرفته از TSMC عقب مانده‌است. به‌همین‌دلیل، غول فناوری کره‌ای سفارش‌های Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام را نیز از دست داد و حتی نمی‌تواند پردازنده اختصاصی اگزینوس 2500 را به‌اتمام برساند.