طبق گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد از همان سنسور 50 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S22، در مدل‌های گلکسی S25 و S26 نیز استفاده کند.

آخرین به‌روزرسانی دوربین در گوشی‌های اندرویدی اصلی سامسونگ به‌گلکسی S22 در سال 2022 برمی‌گردد، اما ظاهراً این کمپانی کره‌ای قصد دارد از همان سنسور 50 مگاپیکسلی برای دو نسل بعدی گوشی‌هایش نیز استفاده کند. این تصمیم نشان می‌دهد سامسونگ به‌کیفیت و کارایی سنسور 50 مگاپیکسلی اعتماد دارد و احتمالاً تمرکزش را بر‌بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر و قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین قرار داده تا تجربه‌ی عکاسی بهتری را برای کاربران فراهم کند.

دوربین 50 مگاپیکسلی در گلکسی S22 و S22+ جایگزین سنسور 12 مگاپیکسلی شد که در نسل‌های پیشین پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ (به جز مدل‌های اولترا) به‌کار رفته بود. این تغییر در زمان خود یک جهش بزرگ در کیفیت تصویربرداری محسوب می‌شد، اما با توجه به‌استفاده از همان سنسور در گلکسی S23 و S24، به‌نظر می‌رسد زمان یک ارتقای اساسی در دوربین این سری فرا ‌رسیده‌است.

سنسور 50 مگاپیکسلی گلکسی S25

افشاگر مشهور، Ice Universe، می‌گوید سامسونگ تصمیم گرفته از همین سنسور 50 مگاپیکسلی نه تنها در گلکسی S25 سال آینده، بلکه در گلکسی S26 سال بعد از آن نیز استفاده کند. در‌صورت صحت این ادعا، به‌این‌معناست یک سنسور واحد در پنج نسل از گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ به‌کار گرفته شده‌است.

سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده‌بود گلکسی S25 از یک دوربین «در بالاترین سطح» برخوردار خواهد بود. با‌این‌حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این گوشی هوشمند از همان حسگر دوربین به‌کار رفته در گلکسی زد فولد 4، فولد 5 و گلکسی زد فولد 6 استفاده می‌کند. در نتیجه، به‌نظر می‌رسد گلکسی S25 در بهترین حالت، یک ارتقای متوسط نسبت به‌گلکسی S24 باشد. سایر به‌روزرسانی‌های احتمالی شامل طراحی جدید حلقه دوربین، استفاده‌ی انحصاری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و مشخصات شارژ مشابه نسل قبلی است.