یک منبع آگاه خبری گزارش داد سامسونگ قصد دارد برای رقابت با مد‌های پرو آیفون ۱۵ از فریم تیتانیومی برای ساخت گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده کند.

طی روزهای گذشته، اخبار مربوط به استفاده از فریم‌های تیتانیومی در مدل‌‌های پرو آیفون ۱۵ بسیار داغ است و شایعات زیادی درباره آن‌ها در خبرگزاری‌های حوزه فناوری می‌شنویم. اما به‌تازگی، افشاگر معروف توییتری، آیس یونیورس، با انتشار توییتی در پاسخ به یکی از کاربران اعلام کرد که غول فناوری کره‌ای نیز قصد دارد از چنین فریمی برای ساخت گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده کند تا بتواند با کمپانی اپل دراین‌زمینه رقابت کند.

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ به‌منظور سبک کردن گوشی‌های پرچمدارش از فلز آلومینیوم برای ساخت فریم‌ها استفاده می‌کند. اما ازسوی دیگر، کمپانی اپل برای نسخه‌های پرو آیفون از فلز استیل ضد زنگ بهره می‌برد که کمی بهتر و لوکس‌تر از آلومینیوم است؛ کاربران نیز استیل را به آلومینیوم ترجیح می‌دهد و این احتمال وجود دارد که یکی از دلایل پرفروش‌تر بودن دستگاه‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ همین موضوع باشد.

Samsung-Galaxy-S24-Ultra

اگر این حدس‌وگمان‌ها درست باشد، اپل و سامسونگ قصد دارند از فریم تیتانیومی برای گوشی‌های هوشمند نسل جدیدشان استفاده کنند، اما نکته‌ جالبی که دراین‌باره وجود دارد آن است که هر دو کمپانی درگذشته از فریم تیتانیومی برای ساخت ساعت‌های هوشمندشان بهره‌مند شوند.

به‌عبارت دقیق‌تر، باید گفت فلز تیتانیوم از مقاومت بیشتری دربرابر ضربه‌های ناگهانی یا خط‌وخش نسبت به آلومینیوم دارد؛ همچنین وزن آن سبک‌تر است که می‌تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند. البته یادآوری می‌شود فلز تیتانیوم با تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد، نکات منفی نیز به‌همراه خواهد داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت بسیار گران‌تر اشاره کرد.

با این‌حال، این خبر می‌تواند در حد شایعه‌ای باقی بماند، چراکه کمپانی کره‌ای علاقه‌ای به تغییر برنامه‌های و متریال‌‌های آزمایش شده‌اش ندارد، بنابراین می‌توان گفت گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌جای فریم تیتانیومی با همان فلز آرمور آلومینیوم عرضه شود و استفاده از فلز تیتانیوم به نسل آینده‌ موکول شود.

فلز آرمور آلومینیوم فناوری جدید برای سامسونگ محسوب می‌شود که به‌زودی در دستگاه‌های گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ شاهد آن خواهیم بود.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ با بدنه تیتانیومی ساخته می‌شود