یک منبع آگاه خبری نوشت گلکسی اس ۲۴ اولترا از سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری برخوردار خواهد شد.

طی روزهای اخیر، شاهد اوج‌گیری اخبار و شایعات نسل جدید پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا هستیم. افشاگران و علاقه‌مندان به حوزه فناوری در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر X اقدام به انتشار برخی مشخصات فنی از تراشه تا سیستم دوربین می‌کنند که نشان می‌دهد این دستگاه از ارتقا سخت‌افزاری نسبتا جزئی نسبت‌به نسل فعلی برخوردار می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید سری گلکسی اس ۲۴ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی و روانه بازار جهانی می‌شود؛ بنابراین طبیعی خواهد بود که در این برهه زمانی مورد توجه افشاگران قرار بگیرد. براساس گزارش‌ها، این گوشی پرچمدار از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی با لنز پیشرفته و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری بهره‌مند خواهد شد.

Galaxy S24 Ultra camera specifications

یک افشاگر کره‌ای با نام مستعار Itnyang، ادعا کرد که گلکسی اس ۲۴ اولترا به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۵ برابری بسنده می‌کند. همین منبع خبری ذکر کرد سامسونگ قصد داشت از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۱۰ برابری استفاده کند، اما به‌دلیل نگرانی‌ها درباره کیفیت خروجی تصاویر از آن صرف‌نظر کرد. لازم به‌ذکر است که این توییت توسط افشاگر یادشده حذف شد؛ برهمین‌اساس نمی‌توان به چنین خبری تکیه کرد.

اما افشاگر معروف دنیای فناوری، Ice Universe، با انتشار اطلاعاتی ادعا کرد که گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال برخوردار می‌شود؛ همچنین گفته می‌شود این سنسور از ابعادی معادل 1/2.52 اینچ بهره می‌برد که در مقایسه با سنسور 1/3.52 اینچی گلکسی اس ۲۳ اولترا بسیار بزرگ‌تر است. آیس یونیورس درباره سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌گوید که مجهز به لنز ISOSCELL HP2SX می‌شود که نسخه‌ای بهبودیافته از ISOCELL HP2 به‌شمار می‌رود. فرمت نوری این سنسور 0.7692 اینچ و اندازه پیکسل‌های آن 0.7 میکرومتر خواهد بود.

باوجود افشاگری‌های اخیر، هنوز سیستم دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمالا بارها و بارها توسط افشاگران اطلاعات جدیدتری مبنی‌بر سنسورها و قدرت آن‌ها منتشر می‌شود. این گوشی هوشمند از سخت‌افزار و طراحی قدرت‌مندی نیز برخوردار می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، پنل OLED با سطح روشنایی خودکار ۲۵۰۰ نیتی و فریم تیتانیومی اشاره کنیم. البته سامسونگ قصد دارد از تراشه ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ برای چند بازار انتخابی رونمایی کند.

اخبار مرتبط: