گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ برای بهبود قابلیت‌های سیستم دوربین گلکسی S24 اولترا درمقایسه‌با نسل‌های گذشته قصد دارد خروجی تصاویر با فرمت RAW را از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل به ۲۴ مگاپیکسل ازطریق فناوری ترکیب پیکسل‌ همان Pixel Binning ارتقا دهد.

براساس آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد گوشی هوشمند گلکسی S24 اولترا با پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فوق‌العاده خوبی برخوردار خواهد شد که از مهم‌ترین آن‌ می‌توان به سیستم دوربین اشاره کرد که وجه تمایز قابل‌توجهی را درمقایسه‌با نسل فعلی یعنی گلکسی S23 اولترا ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، گلکسی S24 اولترا از خروجی ۱۲ مگاپیکسل به ۲۴ مگاپیکسل به‌صورت پیش‌فرض برای ثبت تصاویر با فرمت RAW سوییچ می‌کند تا کیفیت تصاویر با افزایش چشمگیر و خیره‌کننده‌ای همراه شود. در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، سری آیفون ۱۵ پرو از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با فناوری به‌روز استفاده می‌کند که با تنظیمات الگوریتمی جدید می‌تواند خروجی تصاویر RAW را با رزولوشن ۱۲ یا ۲۴ مگاپیکسل برای عکس‌ها ارائه کند. اکنون، یک افشاگر نسبتا جدید در شبکه اجتماعی توییتر X با انتشار پستی نوشت غول فناوری کره‌ای قصد دارد با تقلید از اپل چنین الگویی را برای نسل آینده پرچمدارش یعنی گلکسی S24 اولترا ارائه کرده و خروجی رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی را به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات قرار دهد.

Samsung Galaxy S24 Ultra

باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری، گلکسی S23 اولترا مجهز به سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی و سه سنسور دیگر است که قابلیت‌های متفاوتی را برای کاربران ارائه می‌کند. همچنین، گلکسی S24 اولترا از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که با بهبود نرم‌افزاری می‌تواند رزولوشن بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهد؛ بنابراین، مصرف‌کنندگان نباید نگران سیستم دوربین باشند. ازسوی‌دیگر، سنسور تله‌فوتو دستگاه از ۱۰ مگاپیکسل به ۵۰ مگاپیکسل افزایش می‌دهد، اما قابلیت زوم ۱۰ برابری آن به ۵ برابر کاهش می‌یابد که احتمالا با انتقاد شدید هواداران روبه‌رو خواهد شد.

علاوه‌براین، احتمالا یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه سیستم دوربین گلکسی S24 اولترا Photo Remaster خواهد بود که سامسونگ با الهام از لپ‌تاپ‌های سری گلکسی بوک ۴ اقدام به‌بهره‌مندی از عنصر هوش مصنوعی می‌کند تا بتواند سه گزینه متمایز مانند Remaster و Portrait به‌همراه Delete را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. درحقیقت گزینه پرتره برای رندر سوژه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تصاویر نسبتا بی‌کیفیت را با رزولوشن بالاتری پردازش می‌کند؛ گزینه Remaster کل تصور را پردازش و بهبود می‌بخشد که اصولا برای مناظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت گزینه Delete عناصر غیرضروری را حذف کند که احتمالا قابلیتی شبیه Magic Fraser در گوگل پیکسل ۸ پرو است.

ازسوی‌دیگر، شایعات نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای از فیلتر تراکم دوربین‌های DSLR برای گلکسی S24 اولترا استفاده می‌کند که قدرت خاصی را به این پرچمدار می‌بخشد. همچنین، با استفاده از کنترل پارامترهایی مانند نوردهی شاتر می‌تواند سیستم دوربین را بیشتر تقویت کند؛ بااین‌حال، قابلیت ND Filter نوآوری محسوب نمی‌شود و اکنون در Expert RAW Labs در گلسی اس ۲۳ اولترا وجود دارد و کاربران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: