آخرین رندرهای گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۴ اولترا نشان می‌دهد این دستگاه با پنل اولد ۶.۹ اینچی و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی عرضه خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید سری گلکسی اس ۲۴ طی شش ماه آینده معرفی و سپس وارد بازار جهانی می‌شود. روز گذشته اخباری درباره طراحی جدید نسخه پایه و پلاس منتشر شد که نشان می‌داد طراحی فریم و نمایشگر این دستگاه‌ها دست‌خوش تغییر می‌شود. اما امروز رسانه‌های حوزه فناوری اعلام کردند گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز با تغییراتی روبه‌رو خواهد شد.

اولین اخباری که درباره رندرها و طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا شنیدیم استفاده از فریم تیتانیومی به‌جای فلز آلومینیوم آرمور بود که می‌تواند مقاومت گوشی را بالاتر برده و وزن آن را کمتر کند. اما این تغییر بزرگ نخواهد بود، چراکه تنها یک گرم از وزن دستگاه می‌کاهد و کاربران عملا آن را حس نمی‌کنند.

گلکسی اس ۲۴ اولترا

براساس آخرین گزارش‌ها و افشاگری‌ها، غول کره‌ای با ساخت گلکسی اس ۲۴ اولترا احتمالا از نمایشگرهای لبه گرد فاصله می‌گیرد و روی به طراحی صفحه‌نمایش تخت می‌آورد چیزی که در طراحی گوشی‌های آیفون بسیار مرسوم است و به مقاومت بیشتر دستگاه دربرابر ضربه‌ می‌افزاید. همچنین سامسونگ نرخ به‌روزرسانی نمایشگر اولد نسخه اولترا از ۱۲۰ به ۱۴۴ افزایش می‌دهد و ابعاد آن را ۰.۱ اینچ بزرگ‌تر می‌کند. داخل بدنه دستگاه نیز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز می‌شود که ازجمله تغییرات گسترده محسوب می‌شود.

علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد سامسونگ از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو استفاده خواهد کرد و عملکرد حالت فیلم‌برداری دوربین نیز بهبود می‌یابد تا در محیط‌های کم‌نور تصاویر بهتری ثبت شود. همچنین اطلاعاتی درباره اضافه شدن رنگ قرمز و سبز به رنگ‌بندی نسخه اولترا به‌چشم می‌خورد که می‌تواند مورد توجه برخی کاربران قرار بگیرد.

باوجوداین تغییرات، هنوز مشخص نیست این تغییرات به‌عنوان یک نوآوری و خلاقیت برای جذب کاربران و متقاعدسازی آن‌ها برای خرید سری گلکسی اس ۲۴ است یا اینکه تنها بخشی از تغییرات سالیانه محسوب می‌شود که هر کمپانی سازنده‌ای روی نسل جدید پرچمدارش اعمال می‌کند تا آن را از نسل قبل متمایز کند؛ برای صحت این خبر و آگاهی از طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا باید مدت‌زمان بیشتری صبر کنیم تا کمپانی سامسونگ بخشی از اطلاعات مربوط به طراحی آن‌ را دردسترس عموم قرار دهد.

اخبار مرتبط: سامسونگ از سنسور جدیدی برای گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده می‌کند