باتوجه‌به عکس‌های واقعی و حقیقی گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌توان گفت کمپانی سامسونگ با طراحی صفحه‌ نمایش تخت برای گوشی‌ هوشمند یک‌بار دیگر به دوران گذشته بازگشت و قصد دارد میزان مقاومت پرچمدارش را بهبود بخشد.

در ماه‌های گذشته، شاهد افزایش افشاگری‌ها پیرامون پرچمداران نسل جدید سامسونگ بودیم که نشان می‌دادند غول فناوری کره‌ای قصد دارد با تغییرات گسترده‌ای دربخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌همراه تغییراتی نه‌چندان بزرگ زبان طراحی سال ۲۰۲۴ میلادی را طوفانی آغاز کند. به‌عنوان‌مثال، یک افشاگر توییتری، به‌نام OnLeaks اولین تصاویر گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس را منتشر کرد که نشان می‌داد ازنظر طراحی با گذشته تفاوتی وجود ندارد و این کمپانی تمرکزش برای ارائه ویژگی‌های کاربردی روی نسخه اولترا گذاشته تا بتواند با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اپل رقابت کند.

Ice Universe تصاویر گلکسی اس ۲۴ اولترا را تایید کرد

همان‌طورکه می‌دانید سامسونگ به‌عنوان شروع‌کننده سال ۲۰۲۴ میلادی می‌خواهد از سری گلکسی S24 با تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ رونمایی کند که به‌همراه هوش مصنوعی مولد Samsung Gauss می‌تواند مورد استقبال کاربران بسیاری در سطح جهان باشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ برای رقابت و فروش بیشتر، برگزاری مراسم Unpacked را یک ماه زودتر برگزار می‌کند تا بتواند با شروع سال ۲۰۲۴ میلادی رقیب دیرینه را شکست دهد. درهمین‌حال، یک افشاگر شبکه اجتماهی توییتر X با انتشار تصاویری از طراحی گلکسی اس ۲۴ اولترا پرده برداشت و ما اکنون می‌دانیم این دستگاه چه‌ظاهر و تفاوت‌هایی دارد.

قبل‌ازشروع باید یادآور شویم، برخی از افشاگران یا علاقه‌مندان به‌حوزه فناوری با دست‌کاری و ویرایش عکس‌ها موفق می‌شوند تصاویر نسخه‌های قدیمی را به‌جای نسخه‌های جدید و معرفی‌نشده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند که برای مدت‌زمان کوتاهی بازتاب رسانه‌ای دارد. اما امروز، افشاگر ناشناس توییتری، David Martin، چند تصویر واقعی را به‌اشتراک گذاشت تا تمام شک‌وتردید‌های کاربران درباره زبان طراحی و ظاهر گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌پایان برسد؛ آنچه تاکنون دریافتیم آن بود که طرفداران سامسونگ به‌شدت از بازگشت ظاهر قدیمی نمایشگر تخت ناراضی بودند و گمانه‌زنی‌های بسیاری دراین‌خصوص در توییتر X صورت گرفت.

پنل پشت گلکسی اس ۲۴ اولترا

بانگاه دقیق به عکس‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌توان گفت این تصاویر واقعی هستند و نمی‌تواند با تصاویر ادیت‌شده و مبتدیانه گذشته مقایسه‌ شود؛ بااین‌حال، شاید بهتر باشد تصمیم‌گیری آن را به‌عهده کاربران بگذاریم تا خودشان فکر کنند و ببینند این تصاویر حقیقت دارد یا مانند گذشته با ویرایش حرفه‌ای یک نسخه گلکسی اس ۲۳ اولترا قصد دارند کاربران را سرگرم کرده و مخاطب بیشتری جذب کنند. البته باید خاطرنشان کنیم، منبع عکس‌ها برای اولین‌بار است که در شبکه اجتماعی X فعالیت می‌کنند و سابقه‌ای در حوزه افشاگری ندارد.

باوجود شک‌وشبه درباره صحت منبع، باید بگوییم ساعاتی قبل افشاگر معروف چینی، Ice Universe، با بازنشر این تصاویر در اکانت رسمی خودش اظهار کرد عکس‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا واقعی هستند و به‌نظر می‌رسد طرح نهایی سامسونگ برای این پرچمدار با آنچه ما دراین تصاویر می‌بینیم تفاوتی نخواهد داشت. البته باید خاطرنشان کرد این دستگاه می‌تواند یک ماکت باشد و با طراحی نهایی تفاوت‌های کم یا فراوانی داشته باشد، اما طبق افشاگری‌های گذشته، ما تنها انتظار صفحه‌ نمایش تخت را داریم که آن در همین تصاویر مشاهده می‌کنیم.

حاشیه‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا

علاوه‌براین، باید توجه زیادی به رنگ گلکسی اس ۲۴ اولترا داشته باشیم، چراکه درمقایسه‌با نسل گذشته تفاوت چشمگیری دارد؛ البته باید گفت نور تصاویر می‌تواند باعث تغییر رنگ شود. به‌عنوان‌مثال، در تصویر اول به‌نظر می‌رسد پنل پشت دستگاه به‌رنگ مرواریدی است. شاید برخلاف سا‌ل‌های گذشته، این رنگ بیشتری میزان فروش را در نسخه پرچمدار گلکسی اس ۲۴ اولتر داشته باشد که دور از ذهن هم نخواهد بود، چراکه ارائه رنگ‌‌های نسبتا یکسان و تیره در پرچمداران Ultra باعث یک‌نواختی شده که با معرفی چنین رنگی می‌تواند نقطه عطفی را ایجاد کند.

سایر افشاگری‌ها نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای برای تولید گلکسی اس ۲۴ اولترا قصد دارد از ۱۶ گیگابایت حافظه رم به‌همراه حداکثر دو ترابایت حافظه داخلی استفاده کند که عملکرد منسجم و روان دستگاه را هنگام پردازش‌های فوق‌العاده سنگین هوش مصنوعی تضمین می‌کند. ازسوی‌دیگر، تغییرات گسترده‌ای در سیستم دوربین رخ می‌دهد که از مهم‌ترین آن می‌توانیم به حذف زوم ۱۰ برابری و جایگزینی آن با زوم ۵ برابری تله‌فوتو پریسکوپ اشاره کنیم؛ البته باید گفت ابعاد سنسور افزایش می‌یابد تا نور ورودی و کیفیت تصاویر با بهبود چشمگیری مواجه شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد مراسم Unpacked در تاریخ ۱۷ ژانویه برگزار خواهد شد و عرضه محصولات از ۳۰ ژانویه شروع می‌شود.

اخبار مرتبط: