تصاویر و رندرها نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۴ اولترا از طراحی مشابه نسل فعلی استفاده می‌کند، اما نمایشگر آن تخت و ضخامت دستگاه بسیار باریک خواهد شد.

اوایل امروز، تصاویر گلکسی اس ۲۴ استاندارد افشا شد که نشان می‌داد طراحی این دستگاه درمقایسه‌با گلکسی اس ۲۳ پایه تغییر چندانی نداشته و تنها با برخی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری وارد بازار جهانی خواهد شد. ازسوی‌دیگر، به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد اصلاحات گسترده‌ای را در طراحی و مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۴ اولترا داشته باشد تا بتواند با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس رقابت کند؛ در ادامه به زبان طراحی و مشخصات فنی این دستگاه پرچمدار نگاهی می‌اندازیم.

همان‌طورکه می‌دانید، گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌همراه برادران کوچک‌ترش تا اواسط ژانویه ۲۰۲۴ میلادی از راه می‌رسند و کاربران در سراسر جهان می‌توانند برای خرید هریک از این گوشی‌های هوشمند به نمایندگی‌های سامسونگ مراجعه کنند. طی ماه‌های اخیر تصاویر و رندرهای زیادی از گلکسی اس ۲۴ اولترا دیدیم که نشان می‌داد این گوشی هوشمند هیچ‌گونه تغییری نسبت‌به نسل فعلی ندارد و ظاهرش را حفظ خواهد کرد؛ اما به‌تازگی شایعاتی منتشر می‌شود که خلاف آن را ثابت می‌کند و می‌گوید سامسونگ قصد دارد با گلکسی اس ۲۴ اولترا به صفحه‌نمایش‌های تخت برگردد.

حاشیه‌های باریک گلکسی اس ۲۴ اولترا

به‌باور بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه فناوری، گلکسی اس ۲۴ اولترا با نمایشگر کاملا تخت و ظاهری مشابه گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا می‌تواند مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار بگیرد، چراکه درعین تغییر و مقاوم‌سازی پنل دستگاه، زبان طراحی حفظ می‌شود و مصرف‌کنندگان با آغوش بازتری این تغییرات را می‌پذیرند. همچنین، افراد زیادی طرفدار نمایشگر تخت هستند و براین‌باوردند این‌نوع پنل بسیار ارگونومیک‌تر از پنل‌های منحنی است. در ادامه می‌توانید برخی تغییرات در مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۴ اولترا را مشاهده کنید:

نمایشگر۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED LTPO با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی
تراشهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی
پردازنده گرافیکیAdreno 740
رم و حافظه داخلیحداکثر ۱۶ گیگابایت رم + ۲ ترابایت حافظه داخلی
نرم‌افزاراندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.0
سیستم دوربینواید ۲۰۰ مگایپسکلی
اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری
پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی
باتری و شارژر۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۴۵ واتی
استانداردهافریم تیتانیومی و IP68

براساس جدول بالا، باید گفت دیگر شاهد سنسور تله‌فوتو پریسکوپی با قابلیت زوم ۱۰ برابری نخواهیم بود؛ البته اوایل ماه‌جاری اخباری را دراین‌زمینه گزارش کردیم که توضیح می‌داد سامسونگ قصد دارد زوم ۵ برابری را جایگزین کند و اساسا این پسرفت سخت‌افزاری قطعا واکنش‌های منفی کاربران را درپی خواهد داشت. علاوه‌براین، سامسونگ قصد دارد مانند اپل از فریم تیتانیومی استفاده کند که امیدوار هستیم پرداخت حرارتی آن به‌درستی اجرا شود و باعث شکست سامسونگ نشود. سایر اطلاعات موجود در جدول کاملا مشخص و گویا هستند که نیازی به‌توضیح اضافه‌تر ندارد.

اخبار مرتبط: