امروز یکی از افشاگران مدعی شد خبر صفحه‌نمایش تخت گلکسی S24 اولترا صحت ندارد و این دستگاه قرار است به نمایشگر لبه خمیده مجهز شود.

شرکت سامسونگ در سری گلکسی S6 صفحه‌نمایش خمیده را معرفی کرد. این نمایشگر که در ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو شد زیبایی خاصی به دستگاه می‌بخشید، اما آن را از نظر عملکرد و مقاومت ضعیف می‌کرد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی مقاومت دستگاه‌های مجهز به این نمایشگر بیشتر شد، اما کماکان به‌دلیل ذات خمیده آسیب‌پذیری بیشتری داشتند. برای همین افراد به ۲ دسته تقسیم شدند و برخی از این نمایشگرها استقبال کرده و بعضی‌ها آنها را غیرضروری می‌دانند. دیروز تصاویری از گلکسی S24 اولترا در وب‌سایت‌ها منتشر شد. براساس تصاویر این دستگاه مانند نسل قبلی دیگر نمایشگر لبه خمیده نداشت و به صفحه‌نمایش تخت مجهز شده بود. اما طولی نکشید که یک افشاگر دیگر این خبر را تکذیب کرد.

افشاگر SuperRoader در ایکس (توییتر) نوشت که گلکسی S24 اولترا از نمایشگر با لبه خمیده بین ۰.۳ و ۰.۴ میلی‌متری بهره می‌برد و قرار نیست که تخت باشد. همچنین حاشیه اطراف و پایین و بالای صفحه‌نمایش نصف حاشیه نسخه نسل قبلی یعنی گلکسی S23 اولترا خواهد بود. البته حاشیه‌های دستگاه نسبت به یکدیگر ابعاد ثابتی دارند و اندازه حاشیه در قسمت‌ها مختلف تغییر نمی‌کند. البته باید توجه داشت که خمیدگی ۰.۳ یا ۰.۴ میلی‌متری هنگام مشاهده دستگاه چندان قابل رویت نیست، اما هنگام گرفتن در دست احساس می‌شود. یادآوری می‌شود که نسخه‌های پایه و پلاس گلکسی S24 نمایشگر تخت دارند و خبری از نمایشگر خمیده در این نسخه‌ها نیست.

Galaxy S24 Ultra flat screen

پیش از این مشخص شده بود که گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی بهره می‌برد. همچنین این دستگاه قرار است به نسخه خاص تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ For Galaxy مجهز شود که از هسته اصلی اورکلاک شده، هسته پرقدرت آندرکلاک شده و هسته کم مصرف آندرکلاک شده بهره می‌برد تا تلفیق بهتری از قدرت و مصرف پایین برق را در دسترس کاربر قرار دهد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به پسرفت دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپی ۱۰ برابری به زوم پریسکوپی ۵ برابری، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگر ۶.۸ اینچی با روشنایی ۲۵۰۰ نیتی و حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در نسخه پایه اشاره کرد.

براساس شایعات قبلی سری گلکسی S24 قرار است ۲۷ دی ماه در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شود که چند هفته زودتر از معرفی گلکسی S23 است.

اخبار مرتبط: