به‌نقل از یک افشاگر معروف توتیتری، کمپانی سامسونگ با تغییراتی که در مشخصات سخت‌افزاری سیستم دوربین گوشی هوشمند گلکسی S24 اولترا به‌وجود آورده می‌خواهد تجربه نجومی را دراختیار کاربران قرار دهد.

طی هفته‌های اخیر، پس‌از عرضه سری آیفون ۱۵، تمامی حواس افشاگران و خبرگزاری‌های حوزه فناوری به سری پرچمدار گلکسی S24 معطوف شده و به‌صورت روزانه اخباری درباره مشخصات سخت‌افزاری پردازنده‌ها و سیستم ‌دوربین این نسل منتشر می‌شود که بخشی از آن می‌تواند به‌حقیقت نزدیک باشد و بخش دیگر آن تنها شایعاتی برای گرفتن بازخورد ازسوی کاربران و علاقه‌مندان به‌حوزه فناوری در شبکه‌های مجازی مانند توییتر X و ردیت باشد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر و آخرین افشاگری‌های از سنسورهای دوربین گلکسی S24 اولترا می‌پردازیم.

براساس آنچه طی مدت‌زمان اخبر شنیدیم می‌توان گفت سیستم دوربین گلکسی S24 اولترا می‌تواند تجربه کاربری فوق‌العاده شگفت‌انگیزی را دراختیار کاربران قرار دهد. برخی افشاگران براین‌باورند که غول فناوری کره‌ای می‌خواهد تغییراتی را هرچند نسبتا کم در سخت‌افزار و سنسورهای دوربین ایجاد کند تا بتواند فاز عکاسی نجومی را بهبود بخشد؛ اگر به‌یاد داشته باشید صحبت‌ها و مقایسه‌‌های زیادی درباره عکاسی از ماه با گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس شد.

مشخصات دوربین گلکسی S24

به‌عبارتی دقیق‌تر، اوایل سال‌جاری، یک کاربر در شبکه اجتماعی ردیت با انتشار تصویری اذعان کرد که گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۳ اولترا از هوش مصنوعی و پارامترهای آن برای عکاسی از ماه استفاده می‌کند که به‌طورکلی تصاویری که از ماه ثبت می‌شوند با انچه در واقعیت وجود دارد تفاوت‌های فاحشی دیده می‌شود. باوجوداین، سامسونگ آپدیت‌های جدیدی را برای نرم‌افزار دوربین منتشر کرد که توانست مشکل را تاحدودی برطرف کند، اما این موضوع به سخت‌افزار و ناتوانی سیستم دوربین S23 اولترا نیز بازمی‌گردد.

برهمین‌اساس، غول فناوری کره‌ای می‌خواهد امسال با معرفی سیستم دوربین جدید و پیشرفته‌تر در گلکسی S24 اولترا این مشکلات را به‌طورکلی حل کند. به‌عنوان‌مثال، در ابتدا قرار بود این گوشی هوشمند از سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2SX به‌همراه سنسور تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی سونی IMX875 با قابلیت زوم ۵ برابری، سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی سونی IMX754+ با قابلیت زوم ۱۰ برابری و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX564 با فوکوس خودکار لیزری استفاده کند.

باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری و نوع سنسورها، به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ای قصد ندارد تغییرات زیادی روی نسل جدید اعمال کند؛ اما در اطلاعات جدید می‌دانیم سامسونگ قابلیت زوم ۱۰ برابری در سنسور تله‌فوتو پریسکوپ حذف خواهد کرد. یکی از افشاگرام سرشناس چینی در توییتر X با نام مستعار Revegnus اظهار کرد سامسونگ تصمیم دارد به‌جای کلاستربندی سابق از زوم‌های ۳ برابری و ۵ برابری بهره‌ ببرد که بازتاب‌های منفی گسترده‌ای را در فضای مجازی به‌همراه داشته است. البته باید گفت این موضوع تنها یک شایعه محسوب می‌شود و مورد تایید سامسونگ نیست.

همان‌طورکه می‌دانید، گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌همراه برادرانش کوچک‌ترش در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی طی برگزاری مراسم گلکسی آنپکد به‌طور رسمی معرفی می‌شوند. در چندماه گذشته، اخبار و شایعات بسیاری جذابی را درباره سیستم دوربین این دستگاه شنیدیم و حالا همه ما منتظر هستیم پس‌از ورود به بازار، سیستم دوربین و سخت‌افزار آن را با آیفون ۱۵ پرو مکس مقایسه‌ کنیم و ببینیم پرچمدار غول آمریکایی پیروز ماراتن ۲۰۲۴ می‌شود یا غول کره‌ای یک بار دیگر می‌تواند گوشی‌های همیشه پیروز آیفون را برای دومین سال پیاپی شکست دهد.

اخبار مرتبط: