گزارش‌ها نشان می‌دهد مشخصات فنی و سخت‌افزاری دوربین گلکسی S24 اولترا تغییر خاصی و بزرگی درمقایسه‌با نسل فعلی ندارد که نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای قصد دارد تفاوت‌های بزرگ را برای سال آینده نگه دارد.

همان‌طورکه می‌دانید، گوشی پرچمدار گلکسی S23 اولترا با مشخصات فنی فوق‌العاده پیشرفته‌ای درمقایسه‌با نسل گذشته همراه بود که از مهم‌ترین آن می‌توان به سیستم دوربین اشاره کرد؛ درحقیقت، ماژول دوربین این دستگاه از ماژول چهارگانه بهره می‌برد که شامل سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری می‌شود. باتوجه‌به قدرت سیستم دوربین گلکسی S23 اولترا، کاربران انتظار دارند توانایی دوربین گلکسی S24 اولترا با افزایش چشمگیری روبه‌رو شود، اما افشاگری‌ها نشان می‌دهد خلاف این موضوع در شرف وقوع است.

براساس گزارش وب‌سایت خبری کره‌ای The Elec، سامسونگ برای قدم برداشتن در مسیری امن قصد دارد از مشخصات فنی سیستم دوربین پرچمدار سال گذشته را تنها با چندین بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای گلکسی S24 اولترا استفاده کند. کارشناسان و افشاگران در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کنند این موضوع می‌تواند باعث ناامیدی کاربران و کاهش فروش نسخه اولترا شود؛ باتوجه‌به اینکه رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند به‌سمت سنسورهای یک اینچی با پشتیبانی از نرم‌افزاری فوق‌العاده حرکت می‌کند احتمالا سامسونگ برای سال ۲۰۲۴ از این رقابت عقب می‌ماند.

دوربین گلکسی S24 اولترا

علاوه‌براین، خبرگزاری کره‌ای اظهار کرد گلکسی S24 اولترا از سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری برخوردار خواهد بود. غول فناوری کره‌ای برای سنسور واید از محصول اختصاصی خودش یعنی ISOCELL بهره می‌برد، اما برای سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی Sunny Optical و Namuga به‌صورت مشترک آن را توسعه خواهند داد. ازسوی‌دیگر، برای سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با همکاری Electro-Mechanics و Sunny Optical عرضه می‌شود.

شایعات تایید می‌کند سامسونگ برای توسعه سنسور تله‌فوتو پریکسوپ ۵۰ مگاپیکسلی با Electro-Mechanics و Sunny Optical همکاری می‌کند، اما برای ساخت سنسور سلفی از کمک Namuga و MCNEX برخوردار می‌شود. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، غول فناوری کره‌ای تغییرات به‌خصوصی را برای پرچمدارش به‌ارمغان نمی‌آورد و تنها سنسور تله‌فوتو پریسکوپ از ۱۰ مگاپیکسل به ۵۰ مگاپیکسل تقویت می‌شود، اما قابلیت زوم آن به‌نصف کاهش می‌یابد. درحال‌حاضر، حداقل گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۴ میلادی به سنسور Lytia LYT-900 مجهز می‌شوند که بدون‌شک روزهای سختی را برای گلکسی S24 اولترا رقم می‌زند.

درانتها باید یادآوری کنیم سری گلکسی S24 ماه آینده درتاریخ ۱۷ ژانویه مصادف‌با ۲۷ دی‌ماه معرفی می‌شود تا برای رقابت با سری آیفون ۱۵ وارد بازار جهانی شود. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد سامسونگ نمی‌تواند در جنگ با اپل پیروز شود، چراکه آمار می‌گوید کاربران علاقه بیشتری به‌خرید گوشی‌های آيفون دارند و میلیون نسخه از این دستگاه در جهان به‌فروش می‌رسد. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری درباره مشخصات فنی گلکسی S24 اولترا دردست نیست، اما درصورت انتشار اخبار تازه آن را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: