تاکنون می‌دانیم که دوربین گلکسی S24 اولترا تقریبا دست نخورده خواهد ماند اما شایعات جدید نشان می‌دهد که این سیستم یک تغییر قابل توجه خواهد داشت.

تاکنون اخبار متعددی در مورد سیستم دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا منتشر شده که همه آن‌ها به تغییرات مشابهی اشاره دارند. حالا یک افشاگر اطلاعات سیستم دوربین این دستگاه را به‌صورت کامل منتشر کرده که به ما کمک می‌کند بیشتر با این دستگاه آشنا شویم. البته قبل از هر‌چیز باید گفت که این اطلاعات در حد شایعه هستند اما احتمال به واقعیت پیوستن آن‌ها زیاد است.

در شایعه جدید اعلام شده که دوربین اصلی گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که تفاوت خاصی نسبت به گذشته ندارد. البته در شایعات اعلام شده که این سنسور بهبود‌هایی نسبت به گذشته خواهد داشت اما تغییرات آن چندان چشمگیر نخواهد بود. در کنار این دوربین از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا‌واید استفاده شده که تفاوتی نسبت به گذشته ندارد.

مشخصات دوربین گلکسی S24 اولترا

این موضوع در مورد دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری هم صادق است. تنها تغییر قابل توجهی که در این سری رخ داده، ارتقا دوربین پریسکوپی است. حالا در این دوربین از یک سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده شده که نسبت به سنسور 10 مگاپیکسلی نسل قبلی بسیار چشمگیر است. رزولوشن بیشتر سنسور دوربین به شما اجازه می‌دهد تا از فاصله بیشتر، تصاویر با‌کیفیتی را ثبت کنید.

اما تغییرات ایجاد شده در این دوربین موارد بد هم دارد که در میان آن‌ها می‌توان به کاهش زوم اپتیکال اشاره کرد. زوم اپتیکال این دستگاه از 10 برابر حالا به 5 برابر رسیده که تغییر عجیبی به‌شمار می‌رود. سامسونگ می‌توانست سنسور جدید را در کنار همان لنز قدیمی به کار ببرد تا سقف زوم دوربین را افزایش بدهد اما این کار بنا به دلایلی انجام نشده است. البته باید گفت که سقف زوم این دوربین 100 برابر باقی خواهند ماند اما کیفیت آن ممکن است تغییر کند.

نظر شما در مورد این تغییر دوربین گلکسی S24 اولترا چیست؟ آیا کاهش زوم اپتیکال دوربین روی تصاویر ثبت شده تاثیری خواهد داشت؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: حافظه رم گلکسی S24 اولترا زیاد نمی‌شود! رم ۱۲ گیگابایتی در گیک‌بنچ رویت شد