بر طبق مقاله‌ای که از نتایج آزمایشات و بررسی‌های سازمان Signal65 منتشر شده، مشخص شد عملکرد هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا رقیبی جدی برای گوگل است.

در این بررسی‌ها، از سه بنچمارک برای بررسی عملکرد هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا و پیکسل 8 پرو استفاده شد که در برخی سناریوها، سه برابر و در برخی 8 برابر، گوشی سامسونگ عملکرد بهتری از گوگل داشت. واضح است که پردازش هوش مصنوعی گوشی سامسونگ در زمینه‌هایی چون خلاصه‌سازی، ترجمه به صورت زنده و ویرایش تصویر سامسونگ با فاصله زیاد، گوگل را پشت سر گذاشت.

از طرف دیگر، اس 24 اولترا در زمینه حذف اشیا مختلف از تصاویر نیز سریع‌تر عمل می‌کند. گوگل زمان زیادی برای توسعه این قابلیت سپری کرده بود اما آمار نشان می‌دهد که حتی در این زمینه نیز تراشه‌اش از سامسونگ عقب افتاده و نمی‌تواند در حد کره‌ای‌ها ظاهر شود. این ویژگی به قدری در سامسونگ سریع و عالی عمل می‌کند که مدت زمان پردازش آن، حتی نرم‌افزارهای کامپیوتری چون GIMP را نیز شکست می‌دهد و نتیجه نهایی، هم سریع‌تر تحویل داده می‌شود و هم بهتر از آب در می‌آید.

هوش مصنوعی گلکسی اس 24
هوش مصنوعی پیکسل 8

در مقاله منتشر شده، بیشتر به عملکرد هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا و پیکسل 8 پرو به همراه توان پردازشی‌شان برای قابلیت‌های مختلف پرداخته شده است. دلیل شکست خوردن گوگل، ضعف تراشه سری Tensor است که توسط خود گوگل تولید شده و متاسفانه از لحاظ کارایی عملکردی چندان خوب ندارد. از طرف دیگر، سامسونگ از تراشه غول Snapdragon 8 Gen 3 ساخته شرکت کوالکام استفاده می‌کند که عملکرد پردازشی تصورنشدنی ارائه می‌دهد.

واحد NPU که مربوط به پردازش هوش مصنوعی است، در تراشه Snapdragon 8 Gen 3 بسیار قدرتمند و توانا ظاهر شده و همین باعث می‌شود کار پردازش هوش مصنوعی را با سرعت بسیار بالا انجام دهد. ممکن است سری پیکسل 9 گوگل با تراشه Tensor نسل جدید تبدیل به رقیبی برای سامسونگ شود اما در حال حاضر و در این لحظه، برتری از آن کره‌ای‌هاست.

جالب است بدانید تحقیقی که صورت گرفته، به دستور سامسونگ و با هزینه وی بوده است اما در هر حال، این آزمایشات کاملاً بی‌جهت انجام شده و می‌توان به نتایج به دست آمده و دقت آنان اطمینان داشت.