تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد با ارتقا نرم‌افزاری سیستم دوربین گلکسی S24 اولترا به‌کمک هوش مصنوعی توانایی سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی را بهبود بخشد تا با تشخیص بیشتر از ۱۲ نوع اشیا مختلف در یک قاب تصاویر بهتری با رزولوشن فوق‌العاده بالاتر ثبت شود.

همان‌طورکه می‌دانید، سامسونگ قصد دارد برای ایجاد رقابت با خانواده آیفون ۱۵ حدود یک ماه زودتر از سری پرچمدار گلکسی S24 رونمایی کرد که قابلیت‌های فوق‌العاده زیادی دربخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، یک تحلیلگر و افشاگر حوزه فناوری اعلام کرد این غول کره‌ای از برای ایجاد وجه تمایز بین دوربین گلکسی S24 اولترا و گلکسی S23 اولترا ارتقا و بهینه‌سازی‌های نر‌م‌افزاری با هوش مصنوعی انجام می‌دهد تا کاربران بتوانند با استفاده ازآن در شرایط محیطی کم‌نور یا شب تصاویر بهتر با رزولوشن بالاتری را بگیرند؛ در ادامه به‌جزئات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

افشاگر و تحلیلگر سرشناس چینی، Ice Universe، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر X اظهار کرد گلکسی S24 اولترا شامل بهبود نرم‌افزاری در حالت نایت مد (Night Mode) می‌شود که به عکس‌برداری در شب با شرایط نوری نامناسب کمک می‌کند. تقریبا همانند تمام کمپانی‌های فعال در صعنت گوشی‌های هوشمند، سامسونگ برای بهینه‌سازی سیستم دوربین پرچمدار اولترا از پردازشگر سیگنال تصاویر پیشرفته استفاده می‌کند که تمام ایرادات و دانه‌بندی‌های تصاویر قبل‌از خروجی نهایی برطرف می‌کند؛ بنابراین، انتظار می‌رود نسل آینده سری گلکسی S از کیفیت دوربین خیره‌کننده‌ای بهره‌مند باشد.

 دوربین Galaxy S24 Ultra مشخصات

با فعال‌سازی حالت نایت مد، احتمالا ثبت تصاویر و ذخیره‌سازی ‌آن‌ها در اپلیکیشن گالری چند ثانیه زمان خواهد برد، اما انتظار می‌رود سامسونگ این مدت‌زمان هرچند کوتاه را کاهش دهد تا کاربران بتوانند پشت‌هم عکس‌های بیشتری با دوربین بگیرند. همچنین، افشاگر یادشده چینی ادعا می‌کند دوربین گلکسی S24 اولترا با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود که به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی اجازه می‌دهد ۱۲ نوع اشیا مختلف در تصویر را شناسایی و پردازش کند تا کیفیت و جزئیات اجسام در پس‌زمینه بهبود یابد؛ چنین قابلیت می‌تواند یک‌بار دیگر سامسونگ را از اپل پیش بی‌اندازد.

دربخش پست توییتری Ice Universe، یکی از کاربران نوشت جاروبرقی هوشمند Roomba می‌تواند بیشتر از ۲۵ نوع اشیا مختلف را شناسایی کند و پیشرفت گلکسی S24 اولترا دراین‌بخش چشمگیر و نوآورانه محسوب نمی‌شود؛ درپاسخ به این کاربر، کاربری دیگر نوشت این ۱۲ نوع اشیا مختلف می‌تواند شامل حیوانات، وسایل نقلیه، درختان، مبلمان و چندین جسم حرکتی و غیرحرکتی دیگر باشد که سایر دستگاه‌های هوشمند قادر به‌شناسایی ‌آن‌ها نیستند؛ بنابراین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ می‌تواند از بین میلیون‌ها الگوریتم‌ تمام اجسام را شناسایی و کیفیت تصاویر را بهبود بخشد.

درنهایت باید اشاره کنیم، قابلیت‌های یادشده می‌تواند تنها بخش کوچکی از ارتقا و بهبود‌های نرم‌افزاری سیستم دوربین گلکسی S24 اولترا باشد که سامسونگ برای رقابت با آیفون ۱۵ پرو مکس و شیائومی ۱۴ اولترا مورد بهینه‌سازی قرار داده است. البته باید توجه داشته باشید این خبر نهایی نیست و می‌تواند دست‌خوش تغییرات بیشتری شود؛ بنابراین برای اطلاع دقیق‌تر از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا باید مدت‌زمان بیشتری را صبور باشیم تا کمپانی سازنده به‌صورت رسمی درتاریخ ۲۷ دی‌ماه از آن رونمایی کند.

اخبار مرتبط: