گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ با اتکا به قدرت گوشی‌های سری گلکسی، به‌ویژه گلکسی اس 24 که در بازار آمریکا محبوبیت زیادی پیدا کرده، در این کشور پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

مجموعه‌ قابلیت‌های پیشرفته و عملکرد قابل اتکا سری گلکسی اس 24، آن را به انتخابی ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای و خریداران گوشی‌های هوشمند با کارایی بالا مبدل کرده است. این موفقیت، گواهی بر تعهد مستمر سامسونگ به نوآوری و ارائه‌ تجربه‌ای بی‌نظیر در حوزه‌ تلفن‌های همراه است. با وجود کاهش 8 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده در سه ماهه‌ اول سال 2024 نسبت به سال گذشته، شرکت سامسونگ توانسته است با رشد چشمگیری در بازار این کشور، به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

بر اساس گزارش‌های شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، سهم بازار اپل در ایالات متحده بدون تغییر باقی مانده و همچنان 52 درصد را در اختیار دارد. اما در مقابل، سامسونگ موفق شده است تا سهم بازار خود را از 27 درصد در سال گذشته به 31 درصد در سال‌جاری افزایش دهد.

این پیشرفت قابل توجه سامسونگ، تا حد زیادی به لطف عملکرد فوق‌العاده‌ سری گلکسی اس 24 این شرکت نسبت داده می‌شود. این گوشی‌ها با مجموعه‌ای از قابلیت‌های نوآورانه و پیشرفته، به‌نظر می‌رسد در حال رقم زدن موفقیت‌های بزرگی برای سامسونگ در بازار آمریکا هستند.

شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research در گزارش خود ضمن اشاره به کاهش 8 درصدی فروش کلی گوشی‌های هوشمند در آمریکا طی سه ماهه اول 2024 نسبت به سال قبل، این دوره را بهترین فصل اول سامسونگ از نظر سهم بازار از سال 2020 اعلام کرد. این موسسه‌ معتبر، دلیل اصلی موفقیت سامسونگ را استقبال گسترده از سری گلکسی اس24 در بازار آمریکا می‌داند. مجموعه‌ ویژگی‌های نوآورانه و عملکرد قدرتمند این گوشی‌ها، به‌نظر می‌رسد کاربران آمریکایی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و زمینه‌ موفقیت چشمگیر سامسونگ در این بازار را فراهم آورده است.

در حالی‌که سری گلکسی اس 24 سامسونگ عملکرد خارق العاده‌ای از خود نشان داد، این موفقیت با افت سهم بازار گوگل همراه بود. گوگل که در سه ماهه اول 2023 سهم 2 درصدی از بازار را در اختیار داشت، حالا با چالش جدی برای حفظ جایگاه خود مواجه است. در مقابل، موتورولا با عرضه گوشی‌های هوشمند با کیفیت و مناسب، شاهد رشد 1 درصدی سهم بازار خود بوده است.

قطعا کمپانی سامسونگ با سری موفق گلکسی اس 24، پیروزی قاطعی در این رقابت به‌دست آورد. پیش‌بینی وضعیت بازار در سه‌ماهه دوم سال‌جاری دشوار است، اما با توجه به عملکرد درخشانشان، بدون شک انتظار می‌رود شاهد معرفی‌های فوق العاده‌ای از سوی این غول تکنولوژی در ماه‌های آینده باشیم.