گزارش‌ها نشان می‌دهد قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن سری گلکسی S24 به‌کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود، اما محدودیت رزولوشن و کیفیت تصویر احتمالا باعث نا‌امیدی کاربران می‌شود.

همان‌طورکه می‌دانید، سری گلکسی S24 سامسونگ با مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فوق‌العاده پیشرفته‌ای درتاریخ 27 دی‌ماه معرفی شد که توانست توجه میلیون‌ها کاربر را جلب کند. درحقیقت، غول کره‌ای تمایل دارد نام پرچمدارانش AI Phone به‌جای Smartphone بنامد که در اصطلاح فارسی می‌توان از آن به‌عنوان گوشی هوش مصنوعی نام برد. طبق اطلاعات موجود، مولد Galaxy AI کمک زیادی به دوربین گلکسی S24 می‌کند تا بهترین تصاویر و ویدئوها ثبت شود، اما برخی از قابلیت‌های دوربین با محدودیت نرم‌افزاری روبه‌رو هستند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یکی از ویژگی‌های برجسته سری گلکسی S24 سامسونگ قابلیت تبدیل ویدئوهای معمولی به اسلوموشن یا صفحه آهسته است؛ درواقع، کل فرآیند این جادوی کره‌ای‌ها ازطریق فناوری درون‌یابی فریم (Frame Interpolation) اتفاق می‌افتد. برای درک بهتر، باید یادآور شویم چنین تکنیکی از اواسط دهه 70 میلادی توسط فیلم‌برداران برای ساخت فیلم استفاده می‌شد تا بتوانند بخشی از صحنه‌های موردنظرشان را به ویدئو اسلوموشن تبدیل کنند. اکنون، چنین قابلیتی در سری گلکسی S24 با هوش مصنوعی وجود دارد، اما محدودیت رزولوشن و کیفیت تصویر باعث نا‌امیدی خواهد شد، چراکه وضوح تصویر اولین نکته مهمی محسوب می‌شود که کاربران توجه ویژه‌ای به آن دارند.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد گلکسی S24 از ویدئوهای اسلوموشن به‌کمک هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، اما کاربران نمی‌توانند از آن برای ویدئویی با کیفیت کمتر از 720p یا 8K استفاده کنند. بنابراین اگر قصد دارید ویدئو‌های عادی را به اسلوموشن تبدیل کنید باید مطمئن شوید ویدئو مورد نظر بیشتر از 720p و کمتر از 8K باشد. کیفیت منطقی که سامسونگ آن را پیشنهاد می‌دهد 1080p یا 4K است که رزولوشن مطلوب برای تبدیل ویدئو به اسلوموشن به‌شمار می‌رود، چراکه مولد هوش مصنوعی باید درک کافی از ویدئویی که برای آن فریم تولید می‌کند داشته باشد؛ بنابراین، اگر کیفیت پایین یا ویدئو حجیم باشد این کار تقریبا غیرممکن می‌شود.

درنهایت، باید بگوییم باوجود شک‌وتردیدها ازسوی برخی کارشناسان و منتقدان حوزه فناوری، بعید به‌نظر می‌رسد کسی با چنین موضوعی مشکل داشته باشد، زیرا بیشتر ویدئوهای امروزی با کیفیت حداقلی 1080p تصویربرداری می‌شود که هوش مصنوعی برای پردازش با مشکل مواجه نخواهد شد؛ مگرآنکه کاربران بخواهند ویدئوهای قدیمی را به اسلوموشن تبدیل کنند که در آن‌صورت احتمالا مولد قادر به‌شناسایی ویدئو نخواهد بود یا آنکه بدون درک کامل از ویدئو فریم می‌کند که باعث خرابی فایل می‌شود. توجه داشته باشید که Galaxy AI در ابتدای راه قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک ویژگی‌های بسیار کاربردی به آن اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط: