وزیر علوم و ارتباطات کره‌ جنوبی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرد احتمالا سری گلکسی اس ۲۴ به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز خواهد شد.

سال گذشته، سری آیفون ۱۴ به ارتباط ماهواره‌ای مجهز شد تا امکان برقراری ارتباط یا ارسال‌های ضروری برای کاربران فراهم شود. همچنین گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی‌بر تجهیز سری گلکسی اس ۲۳ به چنین قابلیتی شنیده شد، اما درنهایت کمپانی سازنده تصمیم گرفت این سری را بدون ارتباط ماهواره‌ای روانه بازار کند؛ اما اکنون اخباری تازه درباره اضافه شدن ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه به سری گلکسی اس ۲۴ شنیده می‌شود که در ادامه خبر به جزئیاتی از آن می‌پردازیم.

لی جونگ هو، وزیر علوم، فناوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری یونهاپ بیان کرد کمپانی سامسونگ قصد دارد قابلیتی به سری گلکسی اس ۲۴ اضافه کند که امکان ارسال‌ پیام‌ها و تماس‌های ضروری با استفاده از ارتباط 5G فراهم می‌شود. البته وزیر ارتباطات مستقیما حرفی درباره سامسونگ به‌زبان نیاورد، اما باتوجه به خروج کمپانی ال‌جی از دنیای گوشی‌های هوشمند به‌راحتی می‌توان برداشت کرد که وی درباره سامسونگ آخرین نسل از پرچمداران این کمپانی صحبت می‌کند.

SAMSUNG GALAXY S24

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند با ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) ارتباط برقرار کند و پشتیبانی از تماس‌ها و پیا‌م‌های اضطراری را به‌ارمغان آورد؛ اما اکنون سری گلکسی اس ۲۳ از چنین قابلیتی محروم است. سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «ماهواره‌ها جدید و ناپایدار هستند، بنابراین ترجیح می‌دهیم اضافه شدن قابلیت ارتباطی را به نسل‌های آینده موکول کنیم». درحال‌حاضر، گزارش‌ها تایید می‌کند غول کره‌ای قصد همکاری با شرکت ایریدیم را دارد تا به ماهواره‌های مدار پایین یا نزدیک به جو زمین متصل شود.

براساس سنت هرساله، سری گلکس اس ۲۴ طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه خواهد شد که شامل گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌شود و هریک دارای دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد شد؛ البته تنها نسخه‌های اسنپدراگون می‌توانند مجهز به ارتباط ماهواره‌ای شوند، اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد این ویژگی‌ را به تراشه‌های اگزینوس نیز اضافه کند.

آمار پوشش اینترنتی نشان می‌دهد مناطق زیادی در جهان وجود دارند که از ارتباط 5G محروم هستند یا اتصال به شبکه بسیار ضعیف گزارش می‌شود؛ برهمین‌اساس، ویژگی مذکور می‌تواند برای کاربران بسیاری مفید و ضروری باشد. به‌بیان دقیق‌تر، ارتباط دو طرفه ماهواره‌ای درمواقع بسیار حساس و بحرانی می‌تواند جان افرادی که گم شده‌اند یا با خطرات مرگ‌باری روبه‌رو هستند را نجات دهد. اگر سامسونگ این قابلیت را اضافه کند، درکنار اپل به‌دومین کمپانی تبدیل می‌شود که پوشش ماهواره‌ای دارد.

اخبار مرتبط: سامسونگ از سنسور جدیدی برای گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده می‌کند