به‌نقل از یک منبع کره‌ای، کمپانی سامسونگ قصد دارد سری گلکسی S24 را با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در بسیاری از کشورها رونمایی کند تا به‌واسطه آن بتواند قیمت نهایی این سری را درمقایسه‌با نسل فعلی ثابت نگه دارد.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمپانی کره‌ای سامسونگ قصد دارد برای ایجاد رقابت سنگین و تنگاتنگ با اپل از سری گلکسی S24 با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌پیشرفته و زبان طراحی نسبتا جدید برای نسخه اولترا رونمایی کند. به‌عنوان‌مثال، نسخه اولترا از صفحه‌نمایش تخت و فریم تیتانیومی بهره‌مند می‌شود تا کاربران ترغیب شوند برای خرید نسخه‌ای ازآن روانه بازار شوند. همچنین، سامسونگ روند عرضه انحصاری پرچمداران سری S با تراشه اسنپدراگون را پایان می‌دهد، چراکه قرار است از تراشه اختصاصی اگزینوس ۲۴۰۰ برای تولید گلکسی S24 پایه و پلاس برای بسیار از کشورها استفاده کند.

طراحی گلکسی S24 اولترا

همان‌طورکه در گزارش‌های گذشته اعلام کردیم، کمپانی آمریکایی کوالکام هزینه هر واحد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را به ۲۰۰ دلار افزایش داده که درمقایسه‌با سال قبل بیشتر از ۳۰ درصد بالا رفته است. بنابراین، سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ برای تولید پرچمداران‌شان مجبور می‌شوند قیمت نهایی را برای کاربران بیشتر کنند تا میزان سودآوری کم نشود. باوجوداین، غول فناوری کره‌ای برای ثابت نگه داشتن قیمت سری گلکسی S24 برنامه‌های جالبی دارد که تنها با تراشه اگزینوس تحقق می‌یابد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

درحال‌حاضر، اطلاعاتی درباره بازه‌قیمتی تراشه ده هسته‌ای اگزینوس وجود ندارد، اما اخبار مرتبط با تولید انبوه آن توسط بخش نیمه‌رسانا سامسونگ می‌تواند خوش‌بینی به آینده برای کاربران به‌همراه داشته باشد، زیرا این پردازنده بدون‌شک قیمت بسیار کمتری درمقایسه‌با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد. کارشناسان براین‌باورند سامسونگ با کاهش هزینه‌ها در تولید گلکسی S24 پایه و گلکسی S24 پلاس می‌تواند قیمت گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون را ثابت نگه دارد، چراکه سودآوری فوق‌العاده چشمگیری را با تولید مدل‌های پایه به‌دست‌آورده و می‌تواند از سود کمتر مدل اولترا چشم‌پوشی کند.

مشخصات فنی سری گلکسی S24

باتوجه‌به افشاگری‌ها، به‌نقل از منابع داخلی در کمپانی سامسونگ، به‌نظر می‌رسد غول کره‌ای حدود ۳۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه کند که درمقایسه‌با گلکسی S23 در سال‌جاری حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین، انتظار می‌رود مانند محبوبیت گلکسی اس ۲۳ اولترا، گوشی پرچمدار گلکسی S24 اولترا با محبوبیت فوق‌العاده بالایی بین عاشقان سامسونگ مواجه شود تا سطح فروش افزایش یافته و این مجموعه بزرگ فناوری برای شروع پروژه توسعه سری گلکسی S25 آماده شود. البته باید اشاره کنیم دو نسخه پایه با بهبودهای سخت‌افزاری خوبی عرضه می‌شوند که کاربران با بودجه‌های محدودتر می‌توانند به‌سمت آن‌ها بروند.

علاوه‌براین، سامسونگ ایده‌های دیگری نیز برای تقویت سری گلکسی S24 دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد اشاره کرد؛ درحقیقت‌، این فناوری به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد پردازش بهتر و بهره‌وری انرژی بیشتری داشته باشند. بااین‌حال، هوش مصنوعی نیاز به حافظه رم و حافظه داخلی بالایی دارد که سامسونگ برای پشتیبانی از آن باید حافظه را به ۱۶ گیگابایت افزایش دهد تا عملکرد دستگاه به‌مخاطره نیافتد. در نهایت یادآوری می‌کنیم مراسم Galaxy Unpacked درتاریخ ۱۷ ژانویه مصادف‌با بیست‌وهفتم دی‌ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط: