شایعات تایید می‌کند سری گلکسی S24 از سخت‌افزار لازم برای ایجاد ارتباط ماهواره‌ای برخوردار است، اما احتمالا سامسونگ قصد دارد از چنین قابلیتی برای سال 2024 صرف‌نظر کرده و آن را حذف کند.

همان‌طورکه می‌دانید، به‌دلیل نزدیک شدن به‌برگزاری مراسم Galaxy Unpacked 2024، افشاگران و تحلیلگران بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌لاگ‌های اختصاصی از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی سری گلکسی S24 به‌خصوص نسخه ‌اولترا که شامل تغییرات گسترده‌ای در دو بخش‌های مختلف می‌شود، به‌صورت لحظه‌ای منتشر می‌کنند که با سورپرایز هواداران و عاشقان سامسونگ مواجه شده است. به‌عنوان‌مثال، به‌لطف اطلاعات موجود، ما می‌دانیم سری گلکسی S24 درتاریخ 17 ژانویه مصادف‌با ۲۷ دی‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه با مشخصات فنی بهینه معرفی می‌شود، اما تازه‌ترین اخبار نشان می‌دهد احتمالا فقدان برخی قابلیت‌ها باعث ناراحتی کاربران خواهد شد.

سری گلکسی اس 24 اتصال ماهواره ای ندارد

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، سامسونگ از مشخصات سخت‌افزاری مانند تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با فناوری هوش مصنوعی و رهگیری پرتوی (Ray Tracing) برای سری گلکسی S24 استفاده می‌کند که قابلیت‌های فراوانی را برای پرچمدارانش به‌ارمغان می‌آورد؛ همچنین هوش مصنوعی مولد Samsung Gauss ویژگی‌های کاربردی بسیار زیادی خواهد داشت که از مهم‌ترین آن می‌توان به ترجمه هم‌زمان مکالمه‌های تلفنی اشاره کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد پشتیبانی از فناوری ارتباط ماهواره‌ای را برای سری گلکسی S24 حذف کند، درصورتی‌که سخت‌افزار و نرم‌افزار این دستگاه‌ها توانایی برخورداری از آن را دارد.

وب‌سایت کره‌ای ET News گزارش کرد سامسونگ نسخه گلکسی S24 اولترا برای سه شبکه بزرگ اپراتور محلی که شامل KT و LG Uplus به‌همراه SK Telecom می‌شود در کره‌جنوبی ارسال کرده است؛ باید خاطرنشان کنیم چنین فرآیندی را تمام سازندگان گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند تا بتوانند بهینه‌سازی‌های لازم اعمال شود. همچنین، باید گفت این عمل به‌‌طور دقیق و احتیاط کامل صورت می‌گیرد تا از افشای اطلاعاتی جلوگیری شود، اما این‌بار برخی جزئیات افشا شده که نشان می‌دهد هیچ گزینه‌ای برای اتصال ماهواره‌ای وجود ندارد.

سری گلکسی اس 24 ممکن است در نهایت از اتصال ماهواره ای خودداری کند

درحال‌حاضر، این خبر قطعیت پشتیبانی نکردن سری گلکسی S24 از ارتباط ماهواره‌ای را تایید نمی‌کند، اما آن‌چیزی که از منابع داخلی در کره‌جنوبی شنیده می‌شود آن است که نسل جدید پرچمداران سامسونگ برای برقراری ارتباط ماهواره‌ای آماده نیستند و غول کره‌ای می‌خواهد با یک سال تاخیر در سری گلکی S25 به توسعه آن بپردازد. باوجوداینکه اخبار مربوطه جزئیات بیشتری افشا نمی‌کند، اما درصورت انتشار هرگونه اطلاعات تازه‌تر آن را با شما در سریع‌ترین زمان ممکن به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: