لیست مشخصات و تصاویر گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا منتشر شده که نشان می‌دهد برخلاف شایعات نسخه پلاس به‌جای اگزینوس ۲۴۰۰ با تراشه اسنپداگون ۸ نسل ۳ معرفی خواهد شد.

سری گلکسی S24 قرار است چهارشنبه ۲۷ دی ماه در مراسم گلکسی آنپکد معرفی شود و تاکنون اخبار زیادی از سری جدید پرچمداران سامسونگ منتشر شده است. مثلا این سری قرار است به هوش مصنوعی روی دستگاه Gauss مجهز شود که نیازی به اینترنت نداشته و در حوزه‌های مختلف مانند ویرایش عکس، نوشتن متن و کدنویسی کاربرد دارد. براساس اطلاعات سخت‌افزاری منتشر شده پرچمداران جدید قرار است بهترین دستگاه‌های اندرویدی بازار باشند و انتظارات از سامسونگ بسیار رفته است. اگرچه با عرضه نسخه‌های جدید طرفداران سامسونگ در سراسر جهان نسخه‌های جدید را خریداری می‌کنند، اما سامسونگ برای قانع کردن تمام مشتریان کار سختی را در پیش دارد.

امروز در گزارشی جدید لیست مشخصات و تصاویر جدیدی از گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا و رنگ‌بندی آنها درز کرده است. تصاویر شباهت زیادی به تصاویر تبلیغاتی که پیش از معرفی منتشر می‌شوند ندارند و باید احتمال غلط بودن اطلاعات را نیز در نظر گرفت. بااین حال می‌توان نگاهی به اطلاعات داشت که درک بهتری از سه پرچمدار سامسونگ به مخاطب می‌دهد. براساس اطلاعات و تصاویر، گلکسی S24 اولترا در ۴ رنگ مشکی، طوسی، زرد و بنفش راهی بازار خواهد شد. همچنین نسخه‌های پایه و پلاس هم رنگ مشابه دارند، اما رنگ نسخه اولترا با بدنه تیانیومی اندکی تفاوت دارد. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های طراحی نسخه اولترا، تخت بودن نمایشگر است. پیش از این هم شایعاتی منتشر شده بود که این مسئله را نشان می‌داد، اما مدتی پس از آن شایعه دیگری این مسئله تکذیب کرد.

گلکسی S24
مشخصاتگلکسی S24گلکسی S24 پلاسگلکسی S24 اولترا
نمایشگر۶.۲ اینچی +FHD با نرخ تازه‌سازی تا سقف۱۲۰ هرتزی۶.۷ اینچی +QHD با نرخ تازه‌سازی تا سقف۱۲۰ هرتزی۶.۸ اینچی +QHD
پردازندهاگزینوس ۲۴۰۰اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (تایید نشده)اسنپدراگون ۸ نسل ۳
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار Dual Pixel)
دوربین‌های پشتی۵۰ مگاپیکسل (اصلی)
۱۲ مگاپیکسل (اولترا واید)
۱۰ مگاپیکسل (تله‌فوتو با زوم پریسکوپ ۳ برابری)
۵۰ مگاپیکسل (اصلی)
۱۲ مگاپیکسل (اولترا واید)
۱۰ مگاپیکسل (تله‌فوتو با زوم پریسکوپ ۳ برابری)
۲۰۰ مگاپیکسل (اصلی)
۱۲ مگاپیکسل (اولترا واید)
۱۰ مگاپیکسل (تله‌فوتو با زوم پریسکوپ ۳ برابری)
۵۰ مگاپکسل (تله‌فوتو با زوم پریسکوپ ۵ برابری)
حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت/یک ترابایت
حافظه رم۸ گیگابایت۱۲ گیگابایت۱۲ گیگابایت
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ فوق سریع۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ فوق سریع 2.0۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ فوق سریع 2.0
شارژ بی‌سیم سریع 2.0
شارژ بی‌سیم معکوس
اتصالاتبلوتوث ۵.۳/ وای‌فای 6Eبلوتوث ۵.۳/ وای‌فای 6Eبلوتوث ۵.۳/ وای‌فای ۷
باند فوق عریض
لیست مشخصات گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا

اگرچه پیش از این در تمامی شایعات آمده بود که گلکسی S24 پلاس به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز می‌شود، در این لیست آمده است که این دستگاه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار می‌شود. البته ممکن است این مسئله فقط یک اشتباه باشد و نسخه پلاس در نهایت با اگزینوس ۲۴۰۰ معرفی و راهی بازار شود. بنابراین باید تا زمان معرفی این سری منتظر اطلاعات رسمی بمانیم. باتوجه به فاصله کوتاه تا مراسم گلکسی آنپکد، احتمالا طی روزها و هفته‌های آینده شاهد درز اطلاعات بیشتری از این سری خواهیم بود.

نظر شما چیست؟ باتوجه به مشخصات منتشر شده علاقه دارید کدام نسخه را خریداری کنید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: