به‌گزارش یک افشاگر چینی سرشناس، سری گلکسی S24 سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده زیادی برخوردار می‌شود که با استفاده از آن می‌توان چندین تسک را به‌صورت هم‌زمان انجام داد؛ همچنین گزارش شد وزن و طراحی این سری بسیار متفاوت‌تر از قبل خواهد بود.

براساس آخرین اخبار و شایعات، به‌نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای سامسونگ قصد دارد سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی S24 را با تغییرات گسترده در زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری به‌همراه پشتیبانی از فناوری هوش مصنوعی معرفی و روانه بازار جهانی کند. طی هفته‌های اخیر، گزارش‌های زیادی را درباره قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ گاوس شنیدیم که نشان می‌دهد ویژگی‌های بی‌نظیری برای اجرای تسک‌های پیچیده و چند مرحله‌ای دارد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

در ابتدا باید یادآور شویم که زبان طراحی گوشی‌های سری گلکسی S شامل تغییرات بزرگی نشده و تقریبا از ظاهر یکسانی بهره می‌برند. باوجوداین، امسال سامسونگ قصد دارد برای ایجاد وجه تمایز و رقابت با سری آيفون ۱۵ از طراحی متفاوتی استفاده کند تا کاربران برای خرید یک نسخه از سری گلکسی S24 با رغبت بیشتری راهی بازار شوند. به‌عنوان‌مثال، سامسونگ قصد دارد برای گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی و صفحه‌نمایش کاملا تخت استفاده کند که استحکام و مقاومت دستگاه‌ها را دربرابر خط‌وخش و ضربه‌های ناگهانی بهبود می‌بخشد.

هوش مصنوعی سامسونگ در سری گلکسیS24

ازسوی‌دیگر، مشخصات سخت‌افزاری درمقایسه‌با نسل گذشته فوق‌العاده بهبود می‌یابد تا کاربران بتوانند نیازهای حرفه‌ا‌ی خودشان را با گوشی‌های هوشمند برطرف کنند؛ برای‌مثال، سری گلکسی S24 از تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدارگون ۸ نسل ۳ قدرت می‌گیرد که برای عملکرد روان و منسجم از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم به‌همراه حداکثر دو ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد تا کاربران برای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی دیگر نیازی به‌سایر دستگاه‌ها نداشته باشند. درکنار مشخصات داخلی، گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۴ اولترا از سیستم دوربین بسیار پیشرفته‌تر با سنسورهای بهینه پشتیبانی می‌شود که به‌صورت بالقوه می‌تواند تجربه عکاسی را بهبود بخشد.

علاوه‌براین، هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سری گلکسی S24 خواهد بود که توسط مدل هوش مصنوعی Samsung Gauss پشتیبان می‌شود تا مصرف‌کنندگان بهترین تجربه کاربری را داشته باشند. البته گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ از چنین فناوری تنها برای رقابت با سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد تا بتواند میزان محبوبیت و فروش بیشتری درمقایسه‌با پرچمدار اپل داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، سامسونگ گاوس می‌تواند برای کاربران کدنویسی یا ترجمه هم‌زمان حین مکالمات تلفنی داشته باشد که بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

طراحی Galaxy S24 و ویژگی های هوش مصنوعی

افشاگر معروف چینی در شبکه اجتماعی توییتر ایکس، Revegnus، هوش مصنوعی سامسونگ در سری گلکسی S24 باعث تقویت سیستم سخت‌افزاری می‌شود؛ همچنین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این مدل هوش مصنوعی با استفاده از الگوهای رفتاری و تجزیه‌وتحلیل اولویت‌های کاربران می‌‌توان پیشنهادات بهتری را دردسترس آن‌ها قرار دهد؛ برای‌مثال، هنگام سفر یا جابه‌جایی می‌تواند شرایط آب‌وهوایی یا ترافیکی را در برنامه‌های مربوطه به‌صورت بهینه‌تر اعلام کند. ازطرف‌دیگر، سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ به‌کمک هوش مصنوعی می‌تواند به‌جای کاربران بنویسد و بخواند که برای کاربران با محدودیت جسمانی کاربرد دارد.

درنهایت رابط کاربری اختصاصی One UI 6.1 تا چندی دیگر معرفی می‌شود و احتمالا شامل چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای بهبود عملکرد سیستمی و هوش مصنوعی خواهد بود؛ درحقیقت انتظار می‌رود غول فناوری کره‌ای به‌صورت تدریجی قابلیت‌های بیشتری را به گوشی‌های سری گلکسی S24 اضافه کند تا کاربران بهتر بتوانند با این دستگاه ارتباط برقرار کنند. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری از زبان طراحی و قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ دردست نیست، اما درصورت انتشار تازه‌ترین اخبار آن را به‌سرعت با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: