سامسونگ گزارش مالی زمستان ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد که غول کره‌ای با درآمد ۴.۸ میلیارد دلاری و سهم ۵۳ درصدی گوشی توانسته ۹.۳۳ برابر سود بیشتری از زمستان ۲۰۲۳ کسب کند.

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی تا سال ۲۰۲۲ بیش از یک دهه متوالی موفق شد هرسال آمار بیشترین فروش گوشی و عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی جهان را کسب کند. اگرچه سال ۲۰۲۳ سامسونگ این عنوان را به اپل واگذار کرد، غول کره‌ای به‌این راحتی تسلیم نشده و توانست با سری S24 مجهز به هوش مصنوعی مشتریان زیادی کسب کند. اکنون گزارش جدیدی از آمار فروش و سود سامسونگ در زمستان ۲۰۲۴ منتشر شده که موفقیت کره‌ای‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

بااعلام بخش مالی سامسونگ، این شرکت با درآمد ۴.۸ میلیارد دلاری زمستان ۲۰۲۴ را به پایان رساند. ازاین‌میان، ۲.۵۴ میلیارد دلار معادل ۵۳ درصد از کل سود سامسونگ به فروش گوشی‌های هوشمند تعلق دارد. سامسونگ در این گزارش اعلام کرد که فروش گوشی‌های میان‌رده کاهش یافته و مهم‌ترین عامل سود ۲.۵۴ میلیارد دلاری، پرچمداران سری گلکسی S24 هستند. به‌این ترتیب درآمد سامسونگ نسبت‌به زمستان ۲۰۲۳ با افزایش ۹.۳۳ درصدی همراه شد یا به‌عبارت دیگر، ۹.۳۳ برابر بیشتر شد.

البته یادآوری می‌شود که سال گذشته سامسونگ با کاهش عجیب ۹۶ درصدی درآمد ضربه سنگینی خورد و این افزایش ۹.۳۳ برابری، سامسونگ را حتی به ۵۰ درصد درآمد زمستان ۲۰۲۲ هم نرسانده است. بااین حال نباید فراموش کرد که برخی از علت‌های شکست سامسونگ در ۲۰۲۳ هنوز هم پابرجا هستند و رسیدن به افزایش درآمد ۹.۳۳ برابری دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. قطعا تصمیمات سامسونگ در اعمال تغییرات روی سری S24 تاثیر زیادی در این دستاورد داشته است.

فروش سامسونگ

یکی از مهم‌ترین تغییرات سری S24، استفاده سامسونگ از ۲ تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ برای گلکسی S24 و S24 پلاس در بازار به‌جز آمریکا و کانادا و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای نسخه اولترا و مدل‌های آمریکایی و کانادایی ۲ مدل پایه و پلاس بود. همچنین گفته شده سامسونگ سیاست استفاده از ۲ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و اگزینوس ۲۵۰۰ در سری S25 را کنار نخواهد گذاشت که صرفه‌جویی زیادی درزمینه خرید تراشه‌های گران کوالکام و هزینه آن برای سامسونگ به‌همراه دارد.

سال ۲۰۲۳ سری پرچمدار گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه شد که هزینه ۹ میلیارد دلاری روی دست سامسونگ گذاشت. بااین حال گفته شده تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از نسل قبلی گران‌تر شده که انگیزه سامسونگ را برای استفاده از تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ بیشتر می‌کند. روز گذشته هم گزارشی منتشر شد که نشان داد به‌دلیل هزینه‌های بالای اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خبری از ارتقا باتری و سرعت شارژ در گلکسی S25 اولترا نیست. از‌سوی دیگر انتظار می‌رود سال آینده هوش مصنوعی Galaxy AI نسبت‌به نسخه اول ارتقا یافته و با نسل دوم Gemini آپدیت شود.

با سپری کردن فصل موفقیت‌آمیز سامسونگ، غول کره‌ای اعلام کرده بهار ۲۰۲۴ فصل سختی برای آنها خواهد بود، بااین حال خبری از افزایش قیمت برای جبران بخشی از افت درآمد نیست و سامسونگ به رویکرد عرضه محصولات با قیمت رقابتی ادامه می‌دهد تا یک‌بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا بکشاند.

اخبار مرتبط: