گوشی‌های پرچمدار آینده سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۴ قرار است از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار شوند که با وجود نبود ارتقا ظاهری، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خواهند داشت.

حدود ۶ ماه تا عرضه پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۴ باقی مانده و با این وجود، شایعات، گزارش‌ها و اخبار زیادی در مورد آن تا به حال منتشر شده است. بر اساس اطلاعات لو رفته از این گوشی‌ها، ماژول دوریبن عقب تفاوت جزئی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت و دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا پیشرفت زیادی ندارد و خبری از دوربین تله‌فوتو با زوم متغیر نیست.

گزارش جدیدی از وب‌سایت GalaxyClub منتشر شده که حاکی است دوربین سلفی این سری نسبت به نسل قبلی ارتقا نخواهد یافت. این مسئله حتی در مورد برترین نسخه یعنی گلکسی اس ۲۴ اولترا هم صدق می‌کند که به این ترتیب پرچمداران بعدی سامسونگ از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی بهره خواهد برد.

بر اساس این گزارش سامسونگ قصد دارد پانچ هول بالای صفحه را تا حد امکان کوچک نگه دارد و قرار دادن سنسور بهتر باعث بزرگ‌تر شدن سوراخ پانچ هول خواهد شد. همچنین احتمال قرار گرفتن دوربین UD یا دوربین زیر صفحه نمایش زیاد نیست، زیرا این تکنولوژی هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده و به همین دلیل استفاده از آن رایج نیست.

نبود دوربین سلفی بهتر در ابتدا ناامید کننده به نظر می‌رسد، با این وجود کیفیت تصاویر سلفی بهبود خواهد یافت. سامسونگ نرم‌افزار پردازش تصویر خود را ارتقا داده تا با وجود استفاده از سنسور قبلی، کیفیت تصاویر بهتر شود.

همچنین استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی لزوما به معنی استفاده از سنسور قبلی نیست، زیرا ممکن است از سنسور قدرتمندتری استفاده شود. همچنین پردازنده گوشی نقش مهمی در عکاسی و فیلمبرداری دارد و ارتقا آن باعث بهبود عملکرد دوربین سلفی خواهد شد.

اخبار مرتبط: