سامسونگ با معرفی گلکسی S24 FE، یک گوشی هوشمند جدید با ویژگی‌های جذاب و قیمتی متعادل را به‌بازار عرضه کرده که می‌تواند انتخابی چالش‌برانگیز برای خریداران باشد.

سامسونگ با معرفی گلکسی S24 FE، یک عضو جدید به‌خانواده گوشی‌های هوشمند اضافه کرده که می‌تواند مورد استقبال کاربران گوشی‌های پرچمدار با بودجه‌های محدودتر باشد. گلکسی S24 FE که درست پیش از فصل تعطیلات معرفی شد، به‌عنوان پلی میان پرچمدار گلکسی S24 و میان‌رده اقتصادی گلکسی A35 عمل می‌کند. اگرچه S24 FE از مشخصات فنی سطح بالای سری S برخوردار نیست، اما قیمت آن نیز به اندازه‌ای پایین نیست که بتوان آن را در زمره گوشی‌های اقتصادی برتر قرار داد. این گوشی با هدف ارائه تجربه‌ای متعادل از عملکرد و قیمت، برای کاربرانی طراحی شده که به‌دنبال یک دستگاه با کیفیت و قابلیت‌های قابل‌قبول هستند، اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید یک پرچمدار بپردازند.

گلکسی S24 FE، آخرین نسخه از سری فن ادیشن، به‌یک نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با وضوح بالا، تراشه قدرتمند Exynos 2400e، باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی با ظرفیت بالا، 8 گیگابایت رم برای اجرای روان برنامه‌ها، حافظه داخلی 128 گیگابایتی (قابل ارتقا) برای ذخیره اطلاعات، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی حرفه‌ای، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی برای ثبت مناظر وسیع و دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری برای ثبت جزئیات دقیق از راه دور مجهز شده‌است.

معرفی گلکسی S24 FE

نکته‌قابل‌توجه، تشابه بسیار زیاد ساختار دوربین گلکسی S24 FE با گلکسی S24 است، که به‌آن امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای خیره‌کننده را با انعطاف‌پذیری بالا می‌دهد. البته، مقایسه کیفیت دوربین این مدل با S24 در عمل جذاب خواهد بود، اما قابلیت‌های مبتنی بر‌هوش مصنوعی مانند Photo Assist که از هوش مصنوعی مولد برای ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها بهره می‌برد، Instant Slo-Mo برای تبدیل لحظه‌ای هر ویدئویی به‌حرکت آهسته و بسیاری از قابلیت‌های دیگر، به‌طور قطع تجربه عکاسی و فیلم‌برداری را به‌سطح جدیدی ارتقا می‌دهند.

نکته‌حائز‌اهمیت، برخورداری گلکسی S24 FE از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی است که در مدل‌های A35 و A55 وجود نداشتند. در‌ واقع، گوشی هوشمند گلکسی S24 FE از قابلیت Live Translate مشابهی بهره می‌برد که با اپلیکیشن‌های مختلف سازگار است و همچنین از حالت Interpreter برای مکالمه دوطرفه با ترجمه مبتنی بر‌هوش مصنوعی، Circle to Search، Note Assist، Sketch to Edit، Instant Slo-Mo، Photo Assist و سایر ویژگی‌های هوشمند بهره‌مند است. این قابلیت‌ها، تجربه کاربری را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشند و امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

تمامی این ویژگی‌ها، گلکسی S24 FE را به‌گزینه‌ای جذاب برای کاربرانی تبدیل می‌کند که تمایلی به‌پرداخت هزینه بیشتر برای پرچمدار گلکسی S24 ندارند؛ هرچند قیمت پایه 649.99 دلاری آن نیز چندان پایین‌تر از S24 نیست. گلکسی S24 FE در 4 رنگ زیبا (آبی، گرافیتی، خاکستری و مینت) عرضه خواهد شد و از تاریخ 3 اکتبر به‌صورت گسترده در دسترس خواهد بود.

افرادی که خرید گلکسی S24 FE را در نظر دارند، احتمالا با انتخابی چالش‌برانگیزتر روبرو شوند، زیرا این مدل 50 دلار گران‌تر از گلکسی S23 FE سال گذشته است، اما 150 دلار ارزان‌تر از S24 می‌باشد. به‌نظر می‌رسد فاصله قیمتی مناسبی برای توجیه انتخاب گلکسی S24 FE وجود دارد، اما انجام بررسی‌های تخصصی بر‌روی آن در نهایت به‌پاسخی روشن‌تر منجر خواهد شد.