امروز شرکت سامسونگ اولین آپدیت گلکسی S24 FE که جدیدترین گوشی میان‌رده خود است را به صورت رسمی منتشر کرد.

هفته گذشته، گوشی گلکسی S24 FE به صورت رسمی معرفی و پیش خرید آن در دسترس خریداران قرار گرفت. کسانی که اقدام به پیش خرید این دستگاه کرده‌اند، به احتمال زیاد آن را تا به امروز دریافت کرده‌اند. در همین راستا، سامسونگ نیز اولین آپدیت که مشکلات امنیتی آن را برطرف می‌کند، عرضه و در دسترس کاربران قرار داد.

اولین آپدیت گلکسی S24 FE با شماره فریمور S721BXXS2AXI5 عرضه شده و یک آپدیت نرم‌افزاری کوچک است که برای مناطق مختلف آفریقا، اروپا و هند در دسترس قرار می‌گیرد. این بروزرسانی، آپدیت امنیتی ماه اکتبر را به جدیدترین گوشی سامسونگ می‎‌آورد که برخی از حفره‌های امنیتی موجود در نسخه اصلی رابط کاربری گوشی را برطرف می‌کند.

اگر از مالکان گلکسی S24 FE هستید و در کشورهای آفریقایی یا اروپایی زندگی می‌کنید، در دسترس بودن این آپدیت برای گوشی خود را چک کنید. برای این منظور، به بخش تنظیمات یا Settings مراجعه کرده، وارد قسمت Software update شوید و بر روی گزینه Download and install کلیک کنید تا فرآیند دانلود و سپس نصب این بروزرسانی آغاز شود. اگر علاقه به نصب این آپدیت به صورت دستی نیز دارید، می‌توانید به پایگاه‌های داده مختلف در سطح اینترنت سر بزنید، از آن جا فایل بروزرسانی را دریافت و در نهایت بر روی دستگاه خود نصب کنید.

اولین آپدیت گلکسی S24 FE

گوشی گلکسی S24 FE اوایل این هفته و با رابط کاربری One UI 6.1 که بر پایه سیستم عامل اندروید 14 است، به بازار عرضه شد. این دستگاه اولین نسخه از محصولات سری FE سامسونگ است که این غول کره‎‌ای، وعده دریافت هفت سال آپدیت رابط کاربری را برای آن داده است. پس با خرید این محصول، می‌توانید تا اندروید 21 که در سال 2030 عرضه می‌شود را به راحت‌ترین شکل ممکن دریافت کنید.

سری جدید گوشی‌های FE سامسونگ، نسبت به نسخه قبلی خود یعنی گلکسی S23 FE بهبودهایی به خود دیده است. در قسمت جلویی و پشتی این گوشی، از شیشه محکم‌تر و با دوام‌تری استفاده شده است. روشنایی صفحه نمایش نیز از 1450 در نسل قبل، به 1900 ارتقاء یافته و اندازه صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X آن، بزرگ‌تر شده است.

در این گوشی از تراشه قدرتمندتر Exynos 2400e استفاده شده و باتری آن نیز به 4700 میلی‌آمپرساعت افزایش یافته است. از نظر دوربین، متاسفانه تفاوت چندانی با نسل قبل شاهد نیستیم اما این گوشی جدید، می‌تواند فیلم‌برداری 8K با نرخ فریم 30 انجام دهد و از طرف دیگر، پردازش تصاویر و ویدئوها را به شکل بهتری انجام می‌دهد.