یک اسکرین شات از تنظیمات گوشی گلکسی سامسونگ وجود قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای را در سری گلکسی S24 تایید می‌کند.

شرکت اپل سال گذشته و هنگام رونمایی از سری آیفون ۱۴، قابلیت جدید پیام اضطراری ماهواره‌ای را معرفی کرد. این قابلیت به کاربران امکان ارسال پیام در‌صورت نبود دسترسی به آنتن شبکه اولین بار ۲۴ مرداد ماه وزیر علوم و ارتباطات کره جنوبی از احتمال ارائه قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای سری گلکسی S24 سخن گفت. پس از آن، چند شایعه دیگر این مسئله را تایید کرد. اکنون گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد پیام اضطراری ماهواره‌ای به سری گلکسی S24 اضافه می‌شود.

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت خبری Sammobile، اسکرین شات جدیدی از یک گوشی گلکسی سامسونگ منتشر شده که در آن گزینه «پیام اضطراری ماهواره‌ای یا Emergency texts via satellite» دیده می‌شود. در توضیحات این بخش نوشته شده: «اگر هنگامی که اتصال به شبکه ندارید با شماره‌های اضطراری تماس بگیرید، سامسونگ شما را به شبکه ماهواره‌ای متصل می‌کند تا بتوانید پیام اضطراری ارسال کنید».

پشتیبانی از پیام اضطراری ماهواره‌ای در گلکسی S24 سامسونگ

اگرچه سامسونگ نحوه کار و عملکرد این قابلیت را توضیح نداده، احتمالا مشابه سیستم پیام اضطراری ماهواره‌ای آیفون‌های اپل خواهد بود و درکنار پیام کاربر، موقعیت مکانی GPS او را به ماهواره ارسال کرده و سپس ماهواره آن را برای خدمات اضطاری می‌فرستد. سپس با برقراری ارتباط بین فرد و اپراتور مخصوص، راهنمایی‌هایی را در اختیار او گذاشته تا یا خود را نجات دهد، یا در‌صورتی که توانایی نجات خود را نداشته باشد، نیروی کمکی ارسال شود. این قابلیت احتمالا در سری گلکسی S24 با هر کدام از بین ۲ تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در دسترس خواهد بود.

گفته می‌شود سامسونگ فناوری 5G NTN را توسعه داده است که ارتباطات ماهواره‌ای دوطرفه را برقرار می‌کند. این فناوری با استانداردهای 3GPP (نسخه ۱۷) مطابقت دارد و گفته می‌شود از این فناوری در گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا استفاده کرده است. بااین حال احتمالا این قابلیت در ابتدا فقط برای برخی مناطق فعال می‌شود و پس از آن در کشور‌های مختلف گسترش خواهد یافت.

نظر شما چیست؟ چقدر طول می‌کشد تا این فناوری در ایران عرضه شود و مورد استفاده قرار گیرد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: