دیروز گزارشی مبنی بر نیاز کاربران برای تهیه اشتراک پولی قبل از استفاده از هوش مصنوعی سری گلکسی S24 منتشر شد، اما شوهد این شایعه را تکذیب می‌کنند.

براساس اخبار منتشر شده، سری گلکسی S24 به قابلیت‌های هوش مصنوعی تحسین‌برانگیزی مجهز می‌شود. با عرضه در زمستان ۱۴۰۲، سامسونگ می‌تواند به‌لطف زمان بیشتر، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ را تا حدی ارتقا دهد که عملکرد آن از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهتر باشد. البته هر ۲ تراشه قرار است در نسخه‌های متفاوت سری S24 مورد استفاده قرار بگیرند و عملکرد مشابهی دارند. هر ۲ تراشه به هوش مصنوعی روی دستگاه مجهز می‌شوند که امکان بهره‌مندی از آن را به‌صورت آفلاین فراهم می‌کند. روز گذشته شایعه‌ای مبنی‌بر اشتراک پولی هوش مصنوعی سامسونگ منتشر شده، اما دلائل زیادی وجود دارد که این شایعه را رد می‌کند.

اول از همه این شایعه هیچ مدرکی ندارد. حتی کوچک‌ترین دلیلی برای برنامه سامسونگ مبنی بر پولی کردن این سرویس وجود ندارد و این شایعه صرفا بدون دلیل منتشر شده است. همچنین اگر این تصمیم را بگیرد، نارضایتی زیادی بین کاربران ایجاد می‌کند که قطعا به‌ضرر سامسونگ خواهد بود. تصور کنید پرچمدار سامسونگ را با پرداخت ۱۲۰۰ دلار تهیه کردید و اکنون باید مبلغ بیشتری برای استفاده از قابلیت هوش مصنوعی بپردازید. همچنین پیش از این خبری مبنی‌بر تلاش سامسونگ برای بالا بردن فروش محصولات پرچمدار و گران‌تر برای رقابت با اپل شنیده می‌شد که این مسئله کاملا خلاف سیاست قبلی خواهد بود.

گلکسی S24

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تعبیه هوش مصنوعی درون دستگاه، آفلاین بودن آن است. این مسئله نه‌نتها باعث می‌شود کاربر بدون نیاز به اینترنت به ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشد، بلکه نیاز به نگه‌داری از سرور را برطرف می‌کند. شاید فکر کنید سرور هزینه بالایی ندارد، اما شرکت OpenAI اعلام کرد به‌صورت متوسط روزانه مبلغ ۷۰۰ هزار دلار برای نگه‌داری از سرورها هزینه می‌کند و برای همین سرویس پریمیوم آن ماهانه ۲۰ دلار هزینه دارد. سامسونگ هم با تعبیه این سرویس روی دستگاه، نیازی به دریافت مبلغ اضافه نخواهد داشت. البته سامسونگ برای این کار احتمالا مانند کوالکام مجبور به همکاری با شرکت‌های دیگر می‌شود. کوالکام با متا برای افزودن Llama 2 به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ همکاری کرده بود.

یک دلیل دیگر این است که درصورت ارائه هوش مصنوعی به‌صورت اشتراکی و با پرداخت پول، می‌تواند ضرر بزرگی برای سامسونگ در رقابت با سایر شرکت‌های اندرویدی باشد، زیرا با استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بقیه شرکت‌ها مانند شیائومی هوش مصنوعی رایگان ارائه می‌کنند، درحالی که کاربران سامسونگ نیازمند پرداخت پول برای تهیه اشتراک خواهند بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد سامسونگ چنین تصمیمی نگیرد و هوش مصنوعی سری گلکسی S24 به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ هوش مصنوعی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد یا کاربران برای دسترسی به آن نیاز پرداخت اشتراک ماهانه خواهند شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: