جزئیاتی که به تازگی در مورد دستیار هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ منتشر شده، نشان می‌دهد که سامسونگ امسال برنامه‌های جذابی را در سر دارد.

البته از همین حالا مشخص شده که شرکت‌های دیگر هم قصد دارند از هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود استفاده کنند. به لطف افزایش توان پردازنده‌های موبایل، حالا شرکت‌ها می‌توانند در این دستگاه‌ها از دستیار‌های هوش مصنوعی بومی استفاده کنند که توانایی‌ و سرعت بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های آنلاین دارد.

طبق آخرین اطلاعات، تراشه اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌توانند از فرمان‌ها و دستیار‌های هوش مصنوعی پشتیبانی کنند. ولی با اطمینان می‌توان گفت که سری اس ۲۴ در حقیقت اولین دستگاه‌هایی از این شرکت هستند که از دستیار هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی مولد سری Galaxy S24 مانند GPT

این موضوع به صورت رسمی توسط سامسونگ در مراسم سه ماهه سوم شرکت اعلام شد. با تراشه‌های جدید، دستیار هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ می‌تواند شبیه به چت جی پی تی باشد که به صورت پیشفرض در دستگاه‌های سامسونگ قرار دارد. باید گفت که این موضوع چندان دور از ذهن نبود زیرا در حال حاضر، همه شرکت‌های دیگر در حال اضافه کردن دستیار هوش مصنوعی به دستگاه‌های خود هستند.

استفاده نکردن از این موقعیت می‌توانست سامسونگ را در رقابت کمی عقب بیندازد. همچنان مشخص نیست که نام این دستگاه همان بیکسبی خواهد بود یا سامسونگ قصد دارد یک سیستم جدید را برای آن طراحی کند. اما می‌دانیم که استفاده از این مدل هوش مصنوعی از سری گلکسی اس ۲۴ شروع می‌شود و سپس به مدل‌های فولد هم می‌رسد.

انتظار می‌رود که سری گلکسی اس ۲۴ در ژانویه سال 2024 به صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه شوند. به همین دلیل احتمال زیادی وجود دارد که جزئیات بیشتری از این سری در ماه‌‌های آینده فاش شود. نظر شما در مورد دستیار هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند به این شکل در رقابت موفق‌تر عمل کند؟

مطالب مرتبط: گلکسی زد فولد ۶ با قلم S Pen معرفی می‌شود؛ خبر خوب برای طرفداران گوشی‌های تاشو سامسونگ