سامسونگ می‌خواهد نسخه آمریکایی گلکسی S23 FE با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک را در بازار هند وارد کند و بنابراین احتمال واردات این نسخه طی هفته‌های آینده در بازار کشورمان وجود دارد.

شرکت سامسونگ حدودا ۲ ماه قبل از گلکسی S23 FE درکنار دیگر محصولات سری FE مانند بادز و تبلت جدید رونمایی کرد. این گوشی در ۲ نسخه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام و اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ توسعه یافته است. باوجود عملکرد نسبتا مشابه ۲ تراشه، پردازنده سامسونگ که در سری S22 هم استفاده شده بود در تمامی بخش‌ها مانند پردازش، پردازش گرافیکی و عمر باتری عملکرد ضعیف‌تری دارد. همچنین این تراشه هنگام پردازش‌های سنگین بیش از حد داغ می‌شود که عملکرد دستگاه را حین استفاده کاهش می‌دهد.

نسخه اسنپدراگون ۸ نسل یک گلکسی S23 FE فقط در بازار آمریکا عرضه شد و مشتریان بقیه مناطق فقط امکان خریداری نسخه اگزینوس را داشتند. در ایران هم نسخه‌های متعدد از مناطق مختلفی مانند ویتنام، هند و مالزی وارد شد، اما به‌دلیل فاصله زیاد بین ایران و آمریکا و هزینه بالای حمل و نقل نسخه آمریکا در بازار ایران وارد نشد. عرضه نسخه اگزینوس ۲۲۰۰ به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل یک خارج از آمریکا باعث ناراحتی هواداران سامسونگ شد. اما اکنون گزارش جدیدی مبنی‌بر عرضه نسخه آمریکایی خارج از این کشور و در بازار ایران منتشر شده است.

galaxy s23 fe price

در وب‌سایت خرید اینترنتی Flipkart هند، تصویری از گلکسی S23 FE با عنوان «به‌زودی» قرار گرفته است که پیش از این به‌عنوان تیزر قبل از معرفی این دستگاه استفاده شده بود. در این تصویر عبارت «The New Epic» قرار گرفته که صراحتا نسخه اسنپدراگون در این تیزر ذکر نشده است، اما از آنجایی‌که نسخه اگزینوس پیش از این در بازار هند معرفی و عرضه شد، احتمالا این تیزر به عرضه نسخه اسنپدراگون اشاره دارد. بنابراین باتوجه به اینکه هند یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و پیش از این هم نسخه هندی گلکسی S23 FE در ایران عرضه شده بود، احتمال واردات نسخه آمریکایی در ایران وجود دارد.

در انتها یادآوری می‌شود که هر ۲ نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی S23 FE به‌جز تراشه تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. پس نسخه آمریکایی هم از صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰، سنسور اولترا واید ۱۲ و سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک بهره می‌برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی نسخه اگزینوس گلکسی S23 FE را مطالعه کنید.

اخبار مرتبط: