آخر هفته گذشته پایگاه گیک‌بنچ نشان داد که گوشی گلکسی اس ۲۳ FE با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ به‌ثبت رسیده است.

چندی پیش اخباری منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی اس ۲۱ FE را با مشخصات جدیدتری وارد بازار هند کند. با‌این‌حال، چند روز قبل پایگاه داده‌های گیک‌بنچ از معرفی گلکسی اس ۲۳ FE خبر داد؛ در این فهرست برخی از مشخصات فنی گوشی مذکور منتشر شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به‌نقل از SamMobile، با توجه به مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ FE که روز پنچ‌شنبه در فهرست گیک‌بنچ به‌ثبت رسید، این دستگاه از تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۲۲۰۰ بهره‌ می‌برد؛ این پردازنده در تمامی سری‌های گلکسی اس ۲۲ که سال گذشته وارد بازار شد مورد استفاده قرار گرفت. یادآوری می‌شود که برخی از کارشناسان براین باور بودند که سامسونگ برای ساخت گلکسی اس ۲۳ FE از همان تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل۲ بهره می‌‌‌گیرد، اما مشخصات سخت‌افزاری فاش شده این موضوع را تایید نمی‌کنند.

علاقه‌مندان به حوزه ‌فناوری می‌گویند سامسونگ برای تمام شدن موجودی تراشه‌های انحصاری اگزینوس قصد دارد آن را جایگزین تراشه‌های اسنپدراگون کند؛ البته برخی خبرگزاری‌ها چنین اخباری را پوشش داده بودند، بنابراین نمی‌توان گفت این خبر غافل‌گیرکننده است.

گوشی Galaxy-S23-FE

علاوه‌براین، فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که گلکسی اس ۲۳ FE با شماره مدل SM-S711B به‌همراه ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه می‌شود؛ دستگاه مذکور به‌صورت پیش فرض اندروید ۱۳ و آخرین نسخه رابط کاربری وان یو آی را اجرا می‌کند و دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل و سه آپدیت امنیتی را دریافت می‌کند.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری برجسته گوشی گلکسی اس ۲۳ FE می‌‌توان به ماژول سه‌گانه دوربین اشاره کرد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم سه برابری اپتیکال می‌شود. همچنین، گلکسی اس ۲۳ FE دارای صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی است که نوید تجربه کاربری خوبی را به کاربران می‌دهد.

در انتها یادآور می‌شویم وب‌سایت «Safety Korea» تایید کرد که گلکسی اس ۲۳ FE برای تامین انرژی به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی است و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین پایگاه خبری مذکور گزارش داد این گوشی در سه‌ماه سوم سال جاری وارد بازار جهانی می‌شود.

اخبار مرتبط: گلکسی اس ۲۳ اولترا با اندروید ۱۴ در گیک‌بنچ دیده شد