برخلاف حلقه اورا که برای دسترسی به داده‌ها و برخی از ویژگی‌های کلیدی، نیازمند اشتراک ماهانه است، گلکسی رینگ سامسونگ رویکردی متفاوت را در پیش گرفته و دسترسی به تمامی امکانات خود را بدون نیاز به خرید اشتراک، ارائه می‌کند.

در رویداد Unpacked 2024، شرکت سامسونگ سرانجام از محصول موردانتظارش، حلقه هوشمند گلکسی رینگ، رونمایی‌کرد. این‌محصول که مدت‌ها با جنجال و پیش‌بینی همراه بود، حتی پس از عرضه همچنان در کانون توجهات قرار دارد. این گجت پوشیدنی با تمرکز بر سلامت، پیش از عرضه با رقبایی مانند Oura Ring مقایسه می‌شد. دلیل‌این‌مقایسه، اشتراک عملکرد مشابه و استراتژی قیمت‌گذاری ممتاز در هردو محصول بود. پیش‌بینی‌هایی مبنی بر اتخاذ مدل اشتراکی مشابه اورا برای دسترسی به برخی قابلیت‌های بیشتر حلقه هوشمند سامسونگ وجود داشت. با‌این‌حال، در رویداد بزرگ این شرکت، ابهامات در این زمینه برطرف شد.

یکی از نکات مهمی که در مراسم رونمایی به آن اشاره شد، این بود که برخلاف حلقه‌ هوشمند Oura، برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌ سلامتی «حلقه‌ هوشمند گلکسی» سامسونگ، نیازی به پرداخت هزینه اشتراک نخواهد بود. این موضوع، خبر خوشی برای کاربرانی است که به دنبال بهره‌مندی از یک محصول هوشمند با امکانات سلامتی کامل، بدون پرداخت هزینه‌های دوره‌ای هستند.

سایز گلکسی رینگ

در دوره‌ پیش از معرفی، گزارش‌های متعددی به مقایسه‌ حلقه‌ کهکشانی سامسونگ با حلقه‌ی اورا پرداخته و شباهت‌های قابل‌توجهی را بین آن‌ها برجسته می‌کردند. بااین‌حال، سامسونگ با اتخاذ تدابیر حقوقی قاطع، به شایعات و شباهت‌های بیش از حد این دو محصول خاتمه داد. این اقدامات، از بروز هرگونه نقض احتمالی حق ثبت اختراع که می‌توانست عرضه‌ محصول جدیدشان را با پیچیدگی‌هایی مواجه سازد، جلوگیری به عمل آورد.

باوجود قیمت رقابتیِ درنظرگرفته شده برای حلقه کهکشانی، باز هم مقایسه‌هایی با رقبا صورت گرفت و این گمانه‌زنی وجود داشت که سامسونگ برای دسترسی به برخی قابلیت‌ها، مدل اشتراکی مشابهی را برای این محصول در نظر بگیرد. اما در رویداد معرفی، سامسونگ خیال علاقه‌مندان را راحت کرد و اعلام نمود که برای گلکسی رینگ، استراتژی بدون نیاز به خرید اشتراک را در پیش خواهد گرفت.

باحذف مدل اشتراک برای حلقه کهکشانی، کاربران می‌توانند از تمامی قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته آن بدون هیچ هزینه اضافی بهره‌مند شوند. تنها هزینه‌ای که کاربران باید بپردازند، قیمت خرید 399 دلاری این محصول است. این ردیاب سلامتی به لطف بدنه تیتانیومی فوق سبک و راحت، به راحتی و به صورت مداوم قابل‌استفاده است. گلکسی رینگ به طور مداوم ضربان قلب، الگوی خواب و خرناس، و همچنین سطح فعالیت شما را کنترل می‌کند.قابلیت های این محصول فراتر از این موارد بوده و امکان ردیابی دما و اعلان هشدار در صورت خروج مقادیر از محدوده نرمال را نیز ارائه می دهد. سامسونگ با تکیه بر قابلیت‌های شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی، در تلاش است تا گلکسی رینگ را از رقبا متمایز کند.

رویکرد نوآورانه سامسونگ در ارائه راهکارهای جامع سلامتی بر روی گلکسی رینگ، بدون تحمیل هزینه‌های اضافی بر کاربران، می‌تواند انقلابی در بازار حلقه‌های هوشمند ایجاد کند و جایگاه رقبای موجود را به طور قابل‌توجهی به چالش بکشد.