سامسونگ گوشی میان‌رده گلکسی M44 را با پشتیبانی از فناوری ۵G و تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ به طور رسمی معرفی کرد.

در حال حاضر گلکسی M۴۴ در وب‌سایت رسمی سامسونگ قرار گرفت و طبق روند همیشگی به زودی عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در مورد این گوشی میان‌رده پردازنده آن است. اسنپدراگون ۸۸۸ در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، این تراشه در گذشته به عنوان پردازنده سری گلکسی اس ۲۱ استفاده شده بود و عملکرد بسیار خوبی داشت. به نظر می‌رسد استفاده از آن در گلکسی M۴۴ بهترین انتخاب است.

حدود یک ماه پیش، گوشی M۴۴ در فهرست گیگ‌بنچ ظاهر شد و برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن را نشان داد. مشخص شد که این دستگاه از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ بهره خواهد برد. اما با توجه به خطای سامسونگ در درج اطلاعات، این پیش‌بینی زیاد جدی گرفته نشد. استفاده این دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ می‌تواند تحولی بزرگ در بازار گوشی‌های میان‌رده‌ گلکسی محسوب شود. در حال حاضر گلکسی M۴۴ در فروشگاه آنلاین سامسونگ در کره به عنوان Galaxy Jump 3 برای صاحبان مشاغل فهرست شده است.

galaxy m44 snap dragon 888

قابل ذکر است که در صفحه اختصاصی فروش آنلاین گلکسی M۴۴ اشاره‌ای به نام تجاری اسنپدراگون ۸۸۸ نشده است. با این حال، پیکربندی هشت هسته‌ای با هسته‌های ۲.۸۴ گیگاهرتز، ۲.۴ گیگاهرتز و ۱.۸ گیگاهرتز با مشخصات این تراشه کوالکام مطابقت دارد. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، این گوشی از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که از طریق کارت microSD قابل ارتقا است. این گوشی با صفحه نمایش FHD+ PLS LCD و حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شود. همچنین برای تامین انرژی مورد نیاز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی متکی است.

گلکسی M۴۴ مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی با قابلیت‌های تله‌فوتو و اولترا واید است. این دستگاه ۲۱۶ گرمی، دارای ابعاد ۹.۱×۷۸.۰×۱۶۷.۷ میلی‌متری است که با بریدگی دایره‌ای‌شکل دوربین به‌صورت جداگانه و پنل‌های تخت در قسمت پشت و جلو، از نظر طراحی شباهت زیادی به گلکسی A۳۴ دارد. قیمت این دستگاه مشخص نیست و گزینه خرید در صفحه گلکسی M۴۴ وجود ندارد. اما در حال حاضر صفحه رسمی محصول برای صاحبان مشاغل در کره فعال است و احتمالا به‌زودی در بازارهای دیگر نیز عرضه می‌شود.

باید دید گلکسی M44 با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ می‌تواند دنیای گوشی‌های میان‌رده را متحول کند یا خیر؟ به نظر شما سامسونگ این گوشی را با قیمت اقتصادی عرضه خواهد کرد یا خیر؟

اخبار مرتبط: