سامسونگ بالاخره اپلیکیشن ادیت عکس Galaxy Enhance-X را برای گوشی‌های سری Galaxy S23 عرضه کرد. نسخه 1.0.35 ویرایشگر تصویر گلکسی Enhance-X AI از تابستان گذشته در دسترس گوشی‌های سری گلکسی S22 قرار گرفته اما نسخه جدید 1.0.55 که قرار است بیشترین استفاده را از ظرفیت گرافیکی سری گلکسی S23 ببرد، فعلا در حالت آزمایشی است و در دسترس عموم قرار نگرفته است.

این نرم‌افزار اصولا برای بهینه‌سازی کیفیت عکس‌ها و ویرایش حرفه‌ای آنها طراحی شده است. Galaxy Enhance-X برای اضافه کردن حالت HDR به عکس‌ها، اصلاح تاری، افزایش شارپنس، حذف بازتاب‌های نور یا سایه‌ها، اصلاح اعوجاج لنز و تبدیل عکس‌های معمولی به پرتره، از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

ویرایشگر تصویر Samsung Enhance X AI در گلکسی استور

همچنین یک دکمه جادویی روی این نرم‌افزار قرار گرفته که وقتی آن را فشار می‌دهید، خود نرم افزار به صورت خودکار عکس به تشخیص برنامه اصلاح می‌کند. فایل قابل دانلود این نرم‌افزار با حجم 85 مگابایت از امروز برای گوشی‌های سری Galaxy S23 عرضه شده است. Galaxy Enhance-X به زودی در دسترس برخی مدل‌‌های سری Galaxy A هم قرار خواهد گرفت. همچنین گوشی‌های سری Galaxy S22 نیز می‌توانند از نسخه جدید این نرم افزار استفاده کنند.

کسانی که تاکنون از نسخه آزمایشی این برنامه استفاده کرده‌اند می‌گویند که Galaxy Enhance-X عملکرد واقعا خوبی دارد اما تأثیراتش بعضا نامحسوس هستند. با این وجود Galaxy Enhance-X تنها نرم‌افزار موبایلی است که می‌تواند یک عکس با رزولوشن 1600x720 پیکسل را به عکسی بزرگ‌تر تبدیل کند!

خبر مرتبط: دستگاه‌های سامسونگی که اندروید ۱۴ و One UI 6.0 را دریافت می‌کنند + لیست کامل