در حالی که سری لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک 4 اوایل سال جاری معرفی شدند و شامل چهار مدل هستند، سامسونگ خود را برای معرفی یک عضو جدید به نام لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Edge آماده می‌کند.

این لپ‌تاپ، اولین محصول از سری گلکسی بوک است که از پردازنده‌ قدرتمند Snapdragon X Elite بهره می‌برد. به تازگی تصاویر و مشخصات کامل این لپ‌تاپ فاش شده است. گفته می‌شود عملکرد و عمر باتری Galaxy Book 4 Edge با مک‌بوک پرو برابری می‌کند و می‌تواند رقیبی جدی برای این محصول اپل به شمار رود. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی Galaxy Book 4 Edge خواهیم داشت.

براساس گزارش WinFuture، لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Edge در دو اندازه ۱۴ و ۱۶ اینچ عرضه خواهد شد. مدل ۱۶ اینچی که با نام Galaxy Book 4 Edge Pro شناخته می‌شود، از چیپ قدرتمند Snapdragon X Elite، کیبورد با اندازه کامل، مجموعه متنوعی از درگاه‌های ورودی/خروجی و باتری حجیم‌تر است. کیبورد با اندازه کامل یا همان Full-size Keyboard به کیبوردی گفته می‌شود که تمام کلیدهای استاندارد را داشته باشد. هر دو مدل از نمایشگرهای سوپر AMOLED با رزولوشن ۳K و روشنایی ۴۰۰نیت، بلندگوهای استریو و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردار هستند. جک هدفون، درگاه ورودی صدا است که به شما امکان می‌دهد هدفون، هدست یا سایر دستگاه‌های صوتی را به دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و غیره متصل کنید.

مدل کوچک‌تر Galaxy Book 4 Edge از تراشه‌ای پایین‌تر از رده Snapdragon X بهره می‌برد. این لپ‌تاپ دارای دو درگاه یو‌اس‌بی تایپ سی (USB Type-C) احتمالا USB 4.0، یک درگاه HDMI و یک صفحه‌کلید بدون بخش ماشین‌حساب است. مدل بزرگ‌تر این محصول علاوه بر دو درگاه USB Type-C و یک درگاه HDMI، به یک درگاه USB Type-A و یک خشاب کارت حافظه‌ microSD نیز مجهز شده است. به نظر می‌رسد هر دو مدل دارای کلیدهای دارای نور پس‌زمینه و تاچ پد های بزرگ نیز هستند.

اطلاعات مربوط به فضای ذخیره‌سازی و مشخصات وب‌کم این لپ‌تاپ‌ها هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. جزئیات بیشتر احتمالا در رویداد اختصاصی مایکروسافت که ۳۱ خرداد برگزار می‌شود، در زمان معرفی رسمی این لپ‌تاپ‌ها منتشر خواهد شد.از مزایای برجسته‌ این سری می‌توان به بازدهی انرژی استثنایی اشاره کرد که در نتیجه‌ آن، عمر باتری این لپ‌تاپ‌ها احتمالا با جدیدترین مک‌بوک‌های اپل برابری خواهد کرد. می‌توانید ویدیوی معرفی سری Galaxy Book 4 را در ادامه‌ این مطلب مشاهده کنید.

هر دو لپ‌تاپ از سیستم‌عامل Windows 11 با کلید اختصاصی Microsoft Copilot و رنگ نقره‌ای بهره می‌برند. کلید اختصاصی Microsoft Copilot که به تازگی توسط مایکروسافت معرفی شده است، یک دکمه فیزیکی جدید است که به کیبورد لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی ویندوزی اضافه می‌شود. این دکمه با فشردن، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت به نام Copilot را به طور فوری فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. طبق گزارش‌ها، قیمت پایه‌ Galaxy Book 4 Edge احتمالا از 1800 دلار آغاز خواهد شد و مدل بزرگ‌تر احتمالا گران‌تر خواهد بود.در حال حاضر، اطلاعاتی مبنی بر عرضه مدل‌هایی با ظرفیت رم و حافظه‌ ذخیره‌سازی بیشتر برای این لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد.

اخبار مرتبط: