سامسونگ از جدیدترین لپ‌تاپ خود با نام گلکسی بوک ۳ گو با قابلیت‌های مشابه اما سرعت شارژ بیشتر نسبت به نسل قبل رونمایی کرد.

سامسونگ سال گذشته لپ‌تاپ گلکسی بوک ۲ گو را با تراشه اسنپدراگون 7c+ نسل ۳ به بازار عرضه کرد. در حال حاضر این کمپانی لپ تاپ جدید خود را با نام گلکسی بوک ۳ گو، اتصال ۵G و پشتیبانی از ویندوز ۱۱ راهی بازار می‌کند. در واقع این دستگاه جانشین گلکسی بوک 2 گو محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، مشخص شد گلکسی بوک ۳ گو با همان قابلیت‌های نسل قبل عرضه خواهد شد و تنها قابلیتی که در این تبلت نسبت به نسل قبل به‌چشم می‌خورد سرعت شارژ آن است. این لپ‌تاپ از ۱۲ دی‌ماه ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و بیشتر برای دانشجویان و کارهای اداری طراحی شده است. در ادامه به بررسی مشخصات این لپ‌تاپ می‌پردازیم.

گلکسی بوک ۳ گو مجهز به صفحه نمایش ۱۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD است و زیر نور آفتاب خوانایی دارد.

Galaxy Book 3 Go

این دستگاه از یک دوربین کوچک ۷۲۰ پیکسلی، صفحه کلید قابل حمل و حسگر لمسی بزرگ برخوردار است. این لپ‌تاپ از تراشه کوالکام اسنپدراگون 7c+ نسل ۳ استفاده می‌کند که مجهز به چهار هسته CPU Cortex-A78، چهار هسته CPU Cortex-A55 و یک کارت گرافیکی Adreno است. این تراشه با استفاده از معماری ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است. Galaxy Book 3 Go با حافظه رم ۴ گیگابایتی LPDRRx، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی eUFS و کارت حافظه microSD عرضه خواهد شد. این دستگاه ضمن پشتیبانی از ویندوز ۱۱ HOME با ویژگی‌هایی نظیر صفحه نمایش ثانویه، Multi Control و Quick Share عرضه می‌شود.

گزینه‌های ورودی/خروجی این لپ‌تاپ شامل وای فای 6E، بلوتوث ۵.۱، پورت USB Type-A، دو پورت USB Type-C، اتصال G۵ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و دو بلندگوی استریوی ۱.۵ واتی می‌شود. نکته قابل توجه این است که لپ‌تاپ گلکسی بوک ۳ گو با ضخامت ۱۵.۵ میلی‌متری ۱.۴۳ کیلوگرم وزن دارد که حمل و نقل آن آسان است. این دستگاه از شارژٰ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که پس از ۳۰ دقیقه شارژ می‌‎تواند به‌مدت ۸ ساعت دوام بیاورد و تنها قابلیت جدید در آن محسوب می‌شود.

باید دید این سرعت شارژ در گلکسی بوک ۳ گو می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند یا خیر؟

خبر مرتبط: سامسونگ گلکسی بوک ۴ با پردازنده نسل ۱۴ اینتل معرفی می‌شود؛ اولین لپ‌تاپ با هوش مصنوعی مولد